PL EN


2015 | 1(15) | 99-104
Article title

Studia polonistyczne na Uniwersytecie Komeńskiego w Bratysławie

Content
Title variants
EN
Polish Studies at Comenius University in Bratislava
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
This article presents different forms of the Polish language and culture education at Comenius University in Bratislava. In the beginning, a history of Polish language didactics is shortly presented: from simple language courses to regular philological and translation studies. Nonetheless, the article’s main aim is the emphasis laid upon the current situation and changes that have occurred over a past few years, namely, curricula modifications, searches for new models and frameworks of studies, as well as advantages and disadvantages that are connected with it.
Contributors
  • Katedra Filologii Słowiańskich, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Komeńskiego w Bratysławie, Słowacja
  • Katedra Filologii Słowiańskich, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Komeńskiego w Bratysławie, Słowacja
References
  • Janaszek¬ Ivaničková H., 2002, Polska słowacystyka i słowacka polonistyka wobec wyzwań XXI wieku, w: Mieczkowska H., Hvišč J., red., Polsko¬ słowackie stosunki po roku 1918, Wrocław.
  • Pančíková M., 2006, Polonistika v Bratislave má 80 rokov, w: Pančíková M., Nowakowska M.M., red., 80. výročie polonistiky na Univerzite Komenského v Bratislave. Zborník príspevkov, Bratislava.
  • Pančíková M., 2013, Polonistyka w Bratysławie obchodzi 90 lat!, http://www.bristol.us.edu.pl /nowosci.php?a=37 [dostęp: 20.04.2015].
  • Wawrzyniak K., 2013, Proces kształcenia przyszłych tłumaczy – problemy, perspektywy, propozycje zmian (na przykładzie studiów polonistycznych w Bratysławie), w: Rabczuk A., red., Edukacja Międzykulturowa. Forum Glottodydaktyczne. Materiały z Konferencji Naukowej, Warszawa.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-8e31ca92-6d1c-44f3-b515-873943ce2a6f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.