Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 9 | 1 | 299-306

Article title

Wpływ Krajowych Ram Kwalifikacji na system e-learningowy uczelni wyższej

Authors

Content

Title variants

EN
Influence of the National Qualifications Framework on the University’s e-Learning System

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Wprowadzenie Krajowych Ram Kwalifikacji wpłynęło na różne aspekty funkcjonowania uczelni wyższych, w tym proces kształcenia na odległość. W artykule omówiony został wpływ tych regulacji na tworzenie zawartości kursów online, prowadzenie zajęć za pośrednictwem plat-formy e-learningowej oraz zarządzanie procesem zdalnego nauczania. Przedstawiono również sposób uwzględnienia Krajowych Ram Kwalifikacji na platformie LCMS Blackboard z wykorzy-staniem obiektów wiedzy.
EN
Implementation of the National Qualifications Framework influenced on different aspects of functioning of universities including distance learning process. In the article an influence of this regulation on creation of content of online courses, teaching through the e-learning platform and management of remote teaching process were described. The way of consideration of the National Qualifications Framework on the LCMS Blackboard platform with usage of knowledge objects was also presented.

Year

Volume

9

Issue

1

Pages

299-306

Physical description

Contributors

  • Doktor, Wyższa Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, Wydział Informatyki Stosowanej, Katedra Zastosowań Matematyki, Podstaw Informatyki i Technologii Edukacyjnych, Kierownik Zespołu ds. e-learningu, Polska

References

  • Gołuchowski, J., Kajfosz, K. (2010). Zarządzanie wiedzą w procesie kształcenia na studiach ekonomicznych. W: M. Zając, M. Dąbrowski (red.), E-learning w szkolnictwie wyższym – potencjał i wykorzystanie (s. 13–19). Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.
  • Hildebrandt, B., Teschler, S. (2004). Jak podnieść jakość w e-learningu? European Quality Observatory. e-Mentor, 5 (7), s. 76–81.
  • Kamisznikow, A., Ziółek, M (2012). Budowanie kultury jakości. Pobrane z: https://prenumeruj.fo-rumakademickie.pl/fa/2012/06/budowanie-kultury-jakosci (12.11.2017).
  • Leacock, T.L., Nesbit, J.C. (2007). A Framework for Evaluating the Quality of Multimedia Learning Resources. Educational Technology & Society, 10 (2), s. 44–59.
  • Marszałek, A. (2011). Doskonalenie kluczowych kompetencji jako wymóg współczesnego rynku pracy. e-Mentor, 3 (40), s. 67–73.
  • Meger, Z. (2012). Analiza metadanych jako kryterium jakościowe w e-learningu. EduAkcja. Magazyn Edukacji Elektronicznej, 3 (1), s. 93–103.
  • Mischke, J. (2012). Edukacja wyższa pod rządami nowego prawa. Znaki zapytania. W: M. Dąbrowski, M. Zając (red.), E-learning – narzędzia i praktyka (s. 207–215). Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.
  • MNiSW (2011). Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Pobrane z: http://www.nauka.gov.pl/ krajowe-ramy-kwalifikacji (12.11.2017).
  • Myczkowska, K., Bubak, J., Chrząszcz, A., Kusiak, J. (2011). Otwieranie platform e-learningowych – przykładowe rozwiązania. Referat z V konferencji Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym. Pobrane z: http://www.e-edukacja.net/siodma/referaty/Sesja_2a_2.pdf (10.11.2017).
  • Osiński, Z. (2010). W poszukiwaniu efektywnych metod kształcenia uniwersyteckiego. e-Mentor, 2 (34), 18–21.
  • Pańkowska, M. (2014). Evidence Based Management for Bologna Process Support. W: V. Strahonja, N. Vrček, D. Plantak Vukovac, C. Barry, M. Lang, H. Linger, C. Schneider (red.), Information Systems Development: Transforming Organisations and Society through Information Systems (ISD2014 Proceedings) (s. 123–131). Varaždin: Faculty of Organization and Informatics.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-8e48747a-a694-4064-918a-414d7714a85e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.