PL EN


2013 | 27 | 169-177
Article title

Podobieństwa i różnice w polskiej i zagranicznej audiodeskrypcji malarstwa. Na przykładzie porównania opisów obrazów Pabla Picassa Panny z Avignon i Dziewczyna z mandoliną

Content
Title variants
EN
Similarities and differences in Polish and foreign audio description in painting. In base of comparisson ad Pablo Picasso’s paintings Girls with Avignon and Girl with mandolin
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
This article is about audio description in painting. It shows similarities and differences between audio description Girls with Avignon in Polish and Girl with mandolin in English, both painted by Pablo Picasso. Especially noted of details, interpretation and speaking of colors and shapes. This text can inspire to lead next research.
Year
Issue
27
Pages
169-177
Physical description
Dates
published
2013-12-31
Contributors
  • Uniwersytet im. A. Mickiewicza, Poznań
References
  • Dubisz S. (red.), 2006, Uniwersalny słownik języka polskiego, v2.0 (wersja elektroniczna, płyta CD).
  • Farthing S. (red.), 2011, 1001 obrazów, które warto w życiu zobaczyć, tłum. P. Lewiński, M. Szubert, J. Winiarski, Warszawa.
  • Jerzakowska B., 2013, Ekfraza poetycka a audiodeskrypcja, „Polonistyka”, nr 5, 10–13.
  • Jerzakowska B., Jak opisywać budynki sakralne? Próba odpowiedzi na podstawie analizy audiodeskrypcji Bazyliki Mniejszej pw. NMP oraz Cerkwi Katedralnej św. Mikołaja Cudotwórcy (w przygotowaniu).
  • Szymańska B., Strzymiński T., 2010, Obraz słowem malowany, Białystok.
  • http://www.artbeyondsight.org/handbook/acs-verbalsamples.shtml#paintings
  • http://www.artchive.com/artchive/P/picasso/tellier.jpg.html
  • http://www.artbeyondsight.org/handbook/acs-verbalsamples.shtml
  • http://www.audiodeskrypcja.org.pl/index.php/fundacja-audiodeskrypcja-definicje/81-audiodeskryptor-czyaudiodeskryber
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
0208-6808
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-8e66a865-93ea-48d8-a0b7-a4d0d131ced1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.