PL EN


2015 | 9 | 125-137
Article title

Aktorzy polityczni i media w procesie zarządzania informacją

Title variants
EN
Political actors and mass media in process of information management
Languages of publication
PL EN
Abstracts
EN
Article is devoted to management of political information. Author tries to explain how process of information management is used by politicians and mass media. Both of them need each other to exist and to produce news. Politicians use mass media to inform the community, and mass media gain profit from spreading that information. Politicians seek to control some part of the news that is the consequence of their political interest. Examples of information management are gatekeeping and information priorities. Politics has always been the main topic of newscasts. Currently newscast are made in the different way in a different way that in the past. Article contains examples of information management taken from Polish policy and mass media area .
Year
Volume
9
Pages
125-137
Physical description
Dates
published
2015
Contributors
  • Uniwersytet Zielonogórski
References
  • J. Fras, Komunikacja polityczna. Wybrane zagadnienia gatunków i języka wypowiedzi, Wrocław 2005
  • B. Stefanowicz, Informacja, Warszawa 2010
  • W.K. Roman, Podstawy zarządzania informacją, Toruń 2012
  • W. Flakiewicz, Elementy teorii infologii według Bo Sundgrena, Warszawa 1992
  • D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2008
  • Podstawy i metody zarządzania. Wybrane zagadnienia, red. E. Weiss, Warszawa 2008
  • B. Stefanowicz, Informacyjne systemy zarządzania. Przewodnik, Warszawa 2007
  • B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne: podręcznik akademicki, Warszawa 2007
  • M. Karwat, O karykaturze polityki, Warszawa 2012
  • T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2005
  • T. Goban-Klas, Wstęp do wydania polskiego B. McNair. Wprowadzenie do komunikowania politycznego, Poznań 1998
  • J. Kowalski, Cza-cza z Tuskiem, „Duży Format” 2007, nr 41
  • Koniec medialnej samowolki w PiS. „Profesjonalne zarządzanie informacją”, www.dziennik.pl, http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/442646,poslowie-pis-beda-musieli-miec-zgode- partii-na-wystep-w-mediach.html [16.05.2014]
  • J. Biniewicz, Blog polityczny, czyli o kreowaniu wizerunku politycznego słów kilka, [w:] Nowe media we współczesnym społeczeństwie, red. M. Jeziński, A. Seklecka, Ł. Wojtkowski, Toruń 2011
  • G. Miller, Kryzys w mediach społecznościowych. Jak nim zarządzać?, [w:] Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności, red. K. Kubiak, Warszawa 2012
  • R. Grochal, K. Zachariasz, Prezes PiS zatweetowany, „Gazeta Wyborcza” 2014, nr 275 8004
  • P. Bourdieu, O telewizji. Panowanie dziennikarstwa, Warszawa 2009
  • Z. Bauman, Płynna nowoczesność, Kraków 2008
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-8e8e2702-7796-4c85-97fe-b4c3ef567343
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.