Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 10/3 | 45-60

Article title

Wskrzeszenie mitu dziewictwa czy próba stworzenia społeczności sieciowej? O kampanii Virginity w kontekście strategii reklamowych marki House

Content

Title variants

EN
The resurrection of the myth of virginity or an attempt to create a community network? About the virginity campaign in the context of advertising strategies of the house brand

Languages of publication

Abstracts

EN
The aim of this article is to analyse one of the most (if not the most) controversial advertising campaign in Poland, which became symptomatic for subsequent marketing strategies. This campaign was known as Virginity and was created in 2008 for the House brand. The author analysed the campaign from the perspective of using various media, paying attention to a few issues that stood out from another campaign created at that time (as well as many of the current campaigns). The most important of these are: a new way of communicating with people who were the target of the campaign (consciously and carefully planned interactivity) and convergence of the advertising message. In the article, the author also tried to show why many of House’s actions from 2008 can be considered as anticipations of contemporary advertising strategies and how they are transformed (e.g. a television programme into the vlog). The article refers to the thesis of selected contemporary media theorists, but an essential part of the article is a detailed analysis of different marketing strategies and promotional materials used in the campaign.

Year

Issue

Pages

45-60

Physical description

Dates

published
2014

Contributors

  • Uniwersytet Jagielloński

References

  • Ze świata reklamy, red. A. Barczak, A. Pitrus, Kraków 1999.
  • Barthes R., Mitologie, tłum. A. Dziadek, Warszawa 2000.
  • Berger J., Obrazy reklamowe, w: Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku. Antologia, red. M. Hopfinger, tłum. M. Bryl, Warszawa 2002.
  • Beuys J., Każdy artystą, w: Antropologia kultury. Zagadnienia i wybór tekstów, cz. I, red. A. Mencwel, tłum. K. Krzemień, Warszawa 2001.
  • Bogunia-Borowska M., Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Kraków 2004.
  • Czakowska E. K., Stróżyk J., Promują odzież czy szydzą z dziewictwa, [online], <www.rp.pl/artykul/103210.html>,dostęp: 14.01.2014.
  • Derbaix Ch.M., The Impact of Affective Reactions on Attitudes toward the Advertisement and the Brand: A Step toward Ecological Validity, “Journal of Marketing Research” 1995, nr 4.
  • Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, tłum. A. Gierczyk, Wrocław 1998.
  • Goczał B., Niesmaczna kampania House, [online], <www.blog.media.com.pl/index.php/2008/03/07/niesmaczna-kampania-house>, dostęp 13.01.2014.
  • Godzic W., Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, Kraków 1996.
  • Hardin T., The Social Revolution, „Successful Meetings” 2007, nr 10(56).
  • Klimczuk A., Games 2.0. jako próba konstrukcji społeczno-kulturowego perpetuum mobile, „Homo Communicativus” 2008, nr 3(5).
  • Marka HOUSE ubiera w 4FUN TV, [online] <www.marketing-news.pl/message.php?art=2825>, dostęp 13.01.2014
  • Networked Publics, ed. K. Varneliz, Massachusetts 2008.
  • Pomieciński A., Reklama w kulturze współczesnej, Poznań 2005.
  • Quinn E., Black British Cultural Studies and the Rap on Gangsta, “Black Music Research Journal” 2000, nr 2.
  • Seks i cnota – kontrowersyjna reklama House’a, [online] <http://e-biznes.pl/kampania-virginityhouse-kontrowersyjnie-o-dziewictwie8230>, dostęp: 12.01.2014.
  • Sułkiewicz M., House otwiera e-sklep, [online] <www.cogdziezaile.pl/index.php?n=497>, dostęp 13.01.2014.
  • Szczepańska A., Orzeczenie w sprawie dziewictwa, [online] <http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/reklama-reklama,orzeczenie-w-sprawie-dziewictwa,27054,2,1,1.html>,dostęp: 12.01.2014.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-8ebaa9f3-43fc-4daf-9178-3fb0d0a16133
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.