PL EN


2015 | 2/2015 (52), t.1 | 51-66
Article title

Determinanty rozwoju serwisów dystrybucji treści komercyjnych w Polsce

Content
Title variants
Determinants of Development of Commercial Content Distribution Services in Poland
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Celem niniejszego artykułu jest określenie czynników, które wpływają na rozwój poszczególnych rodzajów serwisów dystrybucji treści komercyjnych w Polsce na początku 2014 r. Analizy dokonano za pomocą metody punktowej. Pozwoliło to uzyskać obiektywne wyniki oceny badanych serwisów. W części pierwszej formułowany jest cel oraz założenia pracy. Następnie zostaje przeprowadzona analiza porównawcza według wyróżnionych kryteriów. Ostatnia część zawiera wnioski wynikające z badania.
EN
The main purpose of this article is to identify factors that influence the development of selected services and platforms for commercial content distribution in Poland at the beginning of 2014. The analysis was made using the scoring method. In this way, it was possible to obtain an objective performance evaluation of the studied sites. In the first part, the purpose and concept of the work was formulated. Next, a comparative analysis of the distinguished criteria was performed. The last part contains the conclusions of the study.
Year
Pages
51-66
Physical description
Dates
online
2015-02-02
Contributors
References
  • Chmielarz, W, Szumski, O. i Zborowski, M. (2011). Kompleksowe metody ewaluacji witryn internetowych. Warszawa: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania UW.
  • Kaznowski, D. (2008). Nowy marketing. Warszawa: VFP Communications.
  • Keeney, R.L. i Raiffa, H. (1999). Decisions with Multiple Objectives: Preferences and Value Trade-Offs. Cambridge University Press, Netflix Inc. (2014). Raport kwartalny dla kwartału kończącego się 30 września 2013 r. dla Netflix Inc. Form 10-Q. Pozyskano z: http://ir.netflix.com/secfiling.cfm?filingID=1065280-13-36&CIK=1065280.
  • Saaty, T.L. i Vargas, L.G. (2001). Models, Methods, Concepts & Applications of the Analytic Hierarchy Process. Springer Verlag.
  • Wielki, J. (2012). Modele wpływu przestrzeni elektronicznej na organizacje gospodarcze. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2012.
  • Wróblewski, M. (2014). Analiza sposobów dystrybucji komercyjnych treści elektronicznych w Internecie. Praca magisterska pod kierunkiem W. Chmielarza. Warszawa: Wydział Zarządzania UW.
  • http://ec.europa.eu/justice/consumer-marketing/files/empirical_report_final_-_2011-06-15.pdf (luty 2014).
  • http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/E-commerce_statistics (listopad 2013).
  • http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/internet-internet,czy-dzieki-porownywarkom-cenfaktycznie-kupujemy-najtaniej,44430,2,1,1.html (listopad 2013).
  • http://www.slideshare.net/zbigniewokon/zo-konsument-30123473 (maj 2014).
  • http://www.statista.com/chart/1461/digital-share-of-us-media-revenues/ (marzec 2014).
  • http://www.statista.com/chart/2061/digital-music-growth/ (kwiecień.2014).
  • http://www.theverge.com/2013/7/31/4575506/spotify-doubled-revenue-in-2012-but-losses-grow (marzec 2014).
  • http://www.tradedoubler.com/pl-pl/informacje-i-zasoby/ (listopad 2013).
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
1644-9584
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-90d06199-65fe-49c1-8382-5baa53334b4b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.