Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 9 | 4 | 157-162

Article title

Młodzież a nowe technologie. Profil korzystania z komputera przez studentów oraz uczniów szkół średnich – studium badawcze

Content

Title variants

EN
Youth and New Technologies. A Profile of Computer Use by University and High School Students – Research Study

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Autor przygląda się profilowi korzystania z komputera przez młodzież. Podstawą rozważań są przede wszystkim wyniki badań prowadzonych przez NASK w 2016 r. oraz badania własne prowadzone na przełomie 2017 i 2018 r. Jednocześnie autor zwraca uwagę na fakt, iż sama umiejętność korzystania z nowych technologii przez młodzież nie świadczy jeszcze o ich kompetencjach w tym zakresie, oraz podkreśla konieczność wprowadzenia na szerszą skalę programów profilaktycznych z zakresu edukacji medialnej, które swoim zasięgiem obejmą nie tylko młodzież, ale też nauczycieli, wychowawców i rodziców.
EN
The author examines a profile of computer use by young people. The basis for consideration consists primarily of the results of research conducted by NASK in 2016 and own research conducted between the years 2017 and 2018. At the same time, the author focuses on the fact that the ability to use new technologies by young people does not necessarily indicate their competence in this area and emphasizes the need for wider introduction of prevention programmes in the field of media education, which will encompass not only young people but also teachers, educators and parents.

Year

Volume

9

Issue

4

Pages

157-162

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

  • Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Zakład Psychoprofilaktyki, Zespół Badawczy Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej, Polska

References

  • Kamieniecki, W., Bochenek, M., Tanaś, M., Wrońska, A., Lange, R., Fila, M., Loba, B., Konopczyński, F. (2017). Raport z badania Nastolatki 3.0. Warszawa: NASK.
  • Łęski, Z. (2016). Miejscowi i „odwiedzający” – pozorne kompetencje informatyczne młodego pokolenia w cyberprzestrzeni. W: E. Golbik-Madej (red.), World Journal of Theoretical and Applied Sciences.Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w przestrzeni wirtualnej – teoria i praktyka (s. 57–66). Gliwice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości.
  • Pierzchała, A., Łęski, Z. (2016). „Pokolenie wiedzy” – nadzieja, czy rozczarowanie? Diagnoza zjawiska z perspektywy analizy transakcyjnej. W: V. Tanaś, W. Welskop (red.), Edukacja w zglobalizowanym świecie (s. 337–346). Łódź: Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu.
  • Wieczorek, Z., Łęski, Z. (2008). Ulica Sezamkowa kontra szkoła, czyli jeden do zera dla McLuhana. W: M. Sokołowski (red.), Oblicza Internetu. Opus Universale. Kulturowe, edukacyjne i technologiczne przestrzenie Internetu (s. 66–73). Elbląg: Wyd. PWSZ w Elblągu.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-92216a4a-6c9b-42f6-a546-d6f0e02bd700
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.