Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 10 | 1 | 185-193

Article title

Dydaktyczne aspekty projektowania aplikacji w środowisku Unity 3D

Content

Title variants

EN
Educational Aspects of Application Design in Unity 3D Environment

Conference

Edukacja-technika-Informatyka

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule przedstawiono zagadnienia związane z etapami tworzenia aplikacji i gier z przeznaczeniem do wykorzystania w edukacji w oparciu o silnik gier Unity. Skupiono się na możliwościach, jakie daje ten silnik, opisano proces tworzenia prostych gier oraz wykorzystania technologii VR. Zagadnienia te mogą mieć szerokie zastosowanie w procesie dydaktyki przedmiotów informatycznych, szkoleniach itp. W szczególności tematyka odpowiada aktualnym wyzwaniom jak np. Przemysł 4.0.
EN
The paper presents issues related to the stages of creating applications and games in the Unity game engine for educational purposes. The focus was on the possibilities offered by this engine in the process of creating games and VR environment that could be used in the education process. In particular, the subject corresponds to current challenges such as Industry 4.0.

Year

Volume

10

Issue

1

Pages

185-193

Physical description

Dates

published
2019

Contributors

author
  • Doktor inżynier, Politechnika Rzeszowska, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, Zakład Systemów Złożonych, Polska
  • Doktor inżynier, Politechnika Rzeszowska, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, Zakład Systemów Złożonych, Polska
author
  • Magister inżynier, Politechnika Rzeszowska, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, Zakład Systemów Złożonych, Polska

References

  • Cookson, A., Dowling Soka, R., Crumpler, C. (2016). Unreal Engine 4 Game Development in 24 Hours. Sams Publishing.
  • Geig, M. (2013). Unity Game Development in 24 Hours. Sams Publishing.
  • https://www.pluralsight.com/blog/film-games/unreal-engine-4-vs-unity-game-engine-best (12.10.2018).
  • Jackson, S. (2015). Unity 3D UI Essentials. Packt Publishing.
  • Jason, G. (2014). Game Engine Architecture. Taylor & Francis Ltd.
  • Sanders, A. (2016). An Introduction to Unreal Engine 4. A K Peters/CRC Press.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-940a2f4e-5900-4b71-ae08-1aee5e997322
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.