PL EN


2017 | 471 | 135-144
Article title

Budżetowanie sprzedaży jako ważny element zarządzania jednostką

Content
Title variants
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Zarządzanie przedsiębiorstwem w ostatnich latach wymaga koncentracji na zmianach otoczenia, tj. wzroście konkurencyjności przedsiębiorstw, postępie techniczno- -technologicznym, zwiększeniu wymagań klientów, zmniejszaniu się cyklu życia produktów oraz wprowadzaniu innowacyjnych produktów. W celu przystosowania się do panujących warunków przedsiębiorstwa poszukują nowoczesnych, a także skutecznych systemów zarządzania. Odpowiedzią na problemy zarządzania stał się controlling oraz budżetowanie, ponieważ spełniają one wymagania dotyczące szybkiego reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstwa. Zarządzanie przedsiębiorstwem poprzez budżetowanie obejmuje zorientowanie się, jakimi środkami finansowymi przedsiębiorstwo dysponuje, prognozowanie skutków bieżącej działalności oraz planowanie, jak najefektywniej wykorzystać posiadane środki. Głównym celem artykułu jest przedstawienie budżetowania sprzedaży jako narzędzia do kontrolowania i zarządzania przedsiębiorstwem w zakresie przewidywania skutków bieżącej sprzedaży.
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-94477593-f462-4f8a-9aad-b20f25cb747f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.