Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2011 | 2 | 2 | 228-232

Article title

Wykorzystanie nowych technologii informatycznych w procesie kształcenia na przykładzie tablicy interaktywnej

Authors

Content

Title variants

EN
The use of new technologies in the educational process on the example of interactive whiteboard

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule przedstawiono możliwość wykorzystania tablicy interaktywnej w procesie kształcenia, warunki jej adaptacji w szkołach, problemy, przed jakimi stawiany jest nauczyciel chcący wykorzystać tablicę interaktywną w pracy z uczniem, przykłady wypowiedzi uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 1 w Choszcznie, którzy poznali wykorzystanie tego urządzenia.
EN
The article was presents the opportunity to use interactive whiteboard in the process of learning, adaptation conditions in the schools, the problems facing the teacher, he’s placed wishing to use the interactive whiteboard to work with the student, examples of speech of pupils with the Primary School No. 1 in Choszczno who have learned to use this device.

Year

Volume

2

Issue

2

Pages

228-232

Physical description

Dates

published
2011

Contributors

References

  • Dostal J. (2009), Interaktivní tabule ve výuce, „Journal of Technology and Information Education”.
  • Kuźmińska-Sołśnia B. (2005), Nowoczesne technologie informacyjne w procesie nauczania i kształcenia nauczycieli [w:] Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji informatycznej, Rzeszów.
  • Olczak J. (2005), Nowoczesne narzędzia technologii informacyjnej, Szczecin.
  • Stefan A., Wizualizacja i interaktywność w procesie dydaktycznym, http://www.partnerstwodla przyszlosci.edu.pl
  • http://sp1.choszczno.edu.pl/news.php

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-956be050-bdf1-4411-b6f3-f6b2da7bc468
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.