PL EN


2019 | 1 |
Article title

Integracja polityki społecznej i oświatowej na rzecz edukacji cyfrowej młodego pokolenia

Selected contents from this journal
Title variants
Integration of social and educational policies for the digital education of the young generation
Languages of publication
Abstracts
EN
Each year society faces more and more challenges concerned with the cyberspace, especially when it comes to the youth and the content they encounter online. The main interest is to raise digital competences but also pay attention to risk factors including behavioural addictions (phonophobia, nomophobia), and pathological patterns. Therefore, Polish social and educational policy-makers are highly recommended to join their efforts and deliver a common programme supporting the youth and their families in raising e-literacy.
References
  • Anderson J.Q., Rainie L., The future of social relations, Pew Internet & American Life Research Center, 9.07.2010 [dostęp: 15.10.2015].
  • Deluga W., Rola mediów społecznościowych w kształtowaniu postaw społecznych, „Problemy Profesjologii” 2017, Nr 2, s. 35–47.
  • Lizut J. (red.), Zagrożenia cyberprzestrzeni. Kompleksowy program dla pracowników służb społecznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa 2014.
  • NASK, Raport z badania Nastolatki 3.0, Warszawa 2017, [dostęp: 29.04.2018].
  • Ogonowska A., Kompetencje cyfrowe we współczesnej cywilizacji medialnej, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2016, Nr VIII (2), s. 14–26.
  • Sparks S. N., Tisch R., A Family-Centered Program to Break the Cycle of Addiction, “Families in Society. The Journal of Contemporary Social Services” 2018, Nr 99(2), s. 100–109, https://doi.org/10.1177/10443894187678.
  • Szempruch J., Przygotowanie edukacyjne człowieka do funkcjonowania w warunkach współczesnej cywilizacji, „Problemy Profesjologii” 2017, Nr 1, s. 13–22.
  • Świtała I. M., Etyczne aspekty stosowania prawa w pomocy społecznej – wybrane zagadnienia, „Homo et Societas. Wokół Pracy Socjalnej” 2017, nr 2, s. 12–23.
  • Twenge J., iGen. Why Today's Super-Connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy – and Completely Unprepared for Adulthood – and What That Means for the Rest of Us, Atria Books, New York 2017.
  • Ziębakowska-Cecot K., Współczesna rodzina w immersyjnym świecie mediów cyfrowych, [w:] Człowiek – Media – Edukacja, Morbitzer J., Morańska D., Musiał E. (red
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
1507-6563
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-96781d8b-4f91-4cbb-833d-64d4442204e3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.