Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 2 | 93-98

Article title

KULTURA ORGANIZACYJNA PRZEDSZKOLA W OPINII NAUCZYCIELI – BADANIA PILOTAŻOWE

Content

Title variants

EN
THE ORGANIZATIONAL CULTURE OF KINDERGARTEN IN THE OPINION OF KINDERGARTEN TEACHERS

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Przeprowadzone badania pilotażowe miały na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie problemowe: jakie działania podejmowane przez dyrektora warunkują budowanie kultury organizacyjnej przedszkola? Szczegółowo chodziło o poznanie znaczenia stymulowania rozwoju zawodowego nauczycieli, ich kreatywności, dbałości o sprawy socjalne nauczycieli oraz wielości dodatkowych zajęć (usług edukacyjnych) dla budowania kultury organizacyjnej przedszkola.
EN
The pilot study was aimed at answering the problem question: what actions undertaken by the director determine the building culture of the kindergarten? In detail, it was about learning the importance of stimulating the professional development of teachers, their creativity, care for teachers social affairs, and the multitude of additional activities (educational services) for building the preschool's organizational culture.

Contributors

  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku Wojciech Walat
  • Uniwersytet Rzeszowski

References

  • Hatch M.J., Teoria organizacji, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Jankowska A., Placówka rewelacyjna. Zarządzanie wizerunkiem placówki edukacyjnej, CEBP 24.12 Sp. z o.o., Kraków 2014.
  • Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, Instytut Wydawniczy ERICA, Warszawa 2012.
  • Kuzin M., Walat W., Piórem i sercem. Pamiętniki nauczycieli, Wyd. UR, Rzeszów 2017.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1895-197X

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-97ab5e8d-96c0-47ee-a10d-3a89fbd24d21
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.