Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 2(16) | 5-13 s.

Article title

SPONSORING SPORTOWY JAKO NARZĘDZIE MARKETINGU BANKÓW

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Marketing sportowy związany jest z wykorzystaniem sportu i polega na promowaniu podmiotów gospodarczych, konkretnych marek i ich produktów. Za jedną z najskuteczniejszych narzędzi marketingu sportowego uważany jest sponsoring. Dzięki sponsoringowi sportu przedsiębiorstwa, w tym banki mogą dotrzeć do klientów i przedstawić im swoją działalność, zapoznać z ofertą. Sport, będąc ponad podziałami, coraz powszechniej wykorzystywany jest przez liczne podmioty gospodarcze, liczne marki do budowania i kreowania swojego wizerunku na rynku. Wydaje się w pełni uzasadnionym działaniem wykorzystywanie go jako narzędzia komunikacji marketingowej banków.
EN
Sports marketing is associated with sport and it is applied to promote businesses, specific brands and their products. Sponsorship is considered as one of the most effective tools of sports marketing. Thanks to sponsorship of sport events, enterprises, including banks, can reach to consumers, present their activity and make people familiar with their offer. Sport is increasingly used by numerous companies and brands to build and create their image in the market. That is why it seems fully justified using sport sponsorship as a tool of marketing communication in banks.

Keywords

Contributors

  • Wydział Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku
  • Wydział Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku

References

  • Kossakowski R., Kibic istota społeczna, [w:] Raport. Sport + biznes + efektywność, Thinktank, Warszawa 2013.
  • Młodzikowski M., Sponsoring sportowy w Polsce. Szanse i zagrożenia na przykładzie wybranych firm, SportWin, Poznań 2011.
  • Sponsoring – podstawowy instrument marketingu sportowego, Informacja prasowa, Krajowa Izba Sportu, Warszawa 2013.
  • Strategia rozwoju sportu w Polsce do roku 2015, Ministerstwo Sportu, Warszawa 2007.
  • Wiktor J. W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001.
  • Bosiacki S., Śniadek J., Sport jako instrument promocji miasta na przykładzie Poznania, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu w Poznaniu, Poznań, nr 168/2011.
  • Iwan B., Nowe trendy w marketingu sportowym, Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, nr 3 (52). 2010
  • Kot S., Kucharski M., Ślusarczyk B., Ekwiwalent reklamowy sponsoringu sportowego na przykładzie polskiej ligi siatkówki kobiet, „Marketing i Rynek”, nr 3/2013.
  • Mierzwiński J., Sponsoring w usługach sportu jako czynnik rozwoju i promocji, Usługi 2014. Branżowe i menedżerskie aspekty rozwoju usług, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław nr 355/2014.
  • Morye I., Warto sponsorować lokalny sport, „Bank Wspólnych Sił”, Magazyn Grupy BPS, nr 5/2014.
  • Olszewski K., Spółdzielcze lubią sport, „Bank Wspólnych Sił”, Magazyn Grupy BPS, nr 5/2014.
  • Strony internetowe:
  • Bobrowski T., Marketing sportowy. W co gra sektor bankowy? Dostęp elektroniczny http://nf.pl/manager/marketing-sportowy-w-co-gra-sektor-bankowy,2,48786,76
  • http://www.arc.com.pl/sportowe_podsumowanie_2015_roku-40999579-pl.html
  • http://kulturoteka.tumblr.com/post/20167766738/przez-sport-do-marketingu-i-pr
  • Matecki P., W 2015 wydatki na sponsoring sportowy będą wzrastać, Marketing & Management, Poznań 2015. dostęp elektroniczny http://www.sportwin.pl/data/dokumenty/20150318%20SportWin%20 Indicators %20raport.pdf.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-9a3473a0-a169-4b4e-b769-77dbd2d7f4c7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.