Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 4 | 247-254

Article title

Między andragogiką i pedagogiką pracy

Selected contents from this journal

Title variants

EN
Between andragogy and work pedagogy

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
he article presents the development of andragogy research and the state of scientific community of this discipline in the context of scientific achievements of professor Tadeusz Aleksander

References

  • Aleksander T. (2013), Andragogika – podręcznik akademicki. ITeE – PIB, Radom.
  • Aleksander T. (red. 2010), Edukacja dorosłych jako czynnik rozwoju społecznego. Uniwersytet Jagielloński, Komitet Nauk Pedagogicznych PAN, ITeE – PIB, Radom.
  • Aleksander T., Barwińska D. (red. 2007), Stan i perspektywy rozwoju refleksji nad edukacją dorosłych. ITeE – PIB, Radom.
  • Bednarczyk H. (2018), Czasopisma naukowe w rozwoju naukowym i doskonaleniu praktyki edukacyjnej. Edukacja Ustawiczna Dorosłych nr 1/100/2018, s. 184–191.
  • Chabior A. (red. 2018), Uczący się dorosły – inspiracje, wyzwania, trendy. Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości, Ostrowiec Świętokrzyski.
  • English L.M. (2008), International Encyclopedia Adult Education Palgvave Macmilla New York, UNESCO.
  • Kwiatkowski St.M. (2018), Kompetencje przyszłości, FRSW, Warszawa.
  • Półturzycki J. (2016), Spór o kształcenie ustawiczne. Polemiki i Analizy. ITeE – PIB, Warszawa – Radom.
  • Przybylska E. (red. 2006), Kształcenie specjalistów edukacji dorosłych w edukacji ustawicznej i szkolnictwie wyższym. UMK, Toruń.
  • Sapia_drewniak E., Jasiński Z., Bednarczyk H. (ed. 2002), Adult Education on the 21 Century Theoretical and Practical Contexts. Uniwersytet Opolski, ITeE – PIB, Radom.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1507-6563

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-9b3ef4fe-5919-4e50-a0ab-beafff2d89e8
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.