he article presents the development of andragogy research and the state of scientific community of this discipline in the context of scientific achievements of professor Tadeusz Aleksander
Aleksander T. (2013), Andragogika – podręcznik akademicki. ITeE – PIB, Radom.
Aleksander T. (red. 2010), Edukacja dorosłych jako czynnik rozwoju społecznego. Uniwersytet Jagielloński, Komitet Nauk Pedagogicznych PAN, ITeE – PIB, Radom.
Aleksander T., Barwińska D. (red. 2007), Stan i perspektywy rozwoju refleksji nad edukacją dorosłych. ITeE – PIB, Radom.
Bednarczyk H. (2018), Czasopisma naukowe w rozwoju naukowym i doskonaleniu praktyki edukacyjnej. Edukacja Ustawiczna Dorosłych nr 1/100/2018, s. 184–191.
Chabior A. (red. 2018), Uczący się dorosły – inspiracje, wyzwania, trendy. Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości, Ostrowiec Świętokrzyski.
English L.M. (2008), International Encyclopedia Adult Education Palgvave Macmilla New York, UNESCO.
Półturzycki J. (2016), Spór o kształcenie ustawiczne. Polemiki i Analizy. ITeE – PIB, Warszawa – Radom.
Przybylska E. (red. 2006), Kształcenie specjalistów edukacji dorosłych w edukacji ustawicznej i szkolnictwie wyższym. UMK, Toruń.
Sapia_drewniak E., Jasiński Z., Bednarczyk H. (ed. 2002), Adult Education on the 21 Century Theoretical and Practical Contexts. Uniwersytet Opolski, ITeE – PIB, Radom.