Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 916 | 25-35

Article title

Orientacja hybrydowa a nowe podejścia w marketingu

Title variants

EN
Hybrid Orientation and New Approaches in Marketing

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule omówiono możliwości zastosowania orientacji hybrydowej, czyli tzw. trzeciego ruchu metodologicznego, w badaniu współczesnych koncepcji marketingu, takich jak marketing wartości, marketing relacji, marketing społeczny czy marketing międzynarodowy. W tekście zaprezentowano podstawy metodologiczne podejścia zintegrowanego – jego pojęcie, istotę oraz typologie. Następnie przedstawiono możliwości i ograniczenia wykorzystania podejścia zintegrowanego w badaniach koncepcji marketingu.
EN
The paper presents the possibility of using the hybrid orientation called “the third methodological movement” in the study of modern marketing concepts, such as value--based marketing, relationship marketing, social marketing or international marketing. This article presents the methodological basis of an integrated approach, presenting its concept, nature and typologies. It then presents the opportunities and limitations of using an integrated, hybrid approach to research marketing concepts.

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Marketingu, ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków, Poland

References

  • Advances in Mixed Methods Research [2008], red. M.M. Bergman, Sage, Los Angeles.
  • Creswell J.W. [2003], Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Sage, Thousand Oaks.
  • Flick U. [2011], Introducing Research Methodology: A Beginner’s Guide to Doing a Research Project, Sage, London.
  • Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research [2010], red. A. Tashakkori, Ch. Teddlie, wyd. 2, Sage, Thousand Oaks.
  • Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M. [2011], Rozwój badań marketingowych – w kierunku nowych podejść i kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 236, Wrocław.
  • Metody badań jakościowych [2010], red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, tłum. M. Bobako, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Plowright D. [2011], Using Mixed Methods: Framework for an Integrated Methodology, Sage, London.
  • Sagan A. [2004], Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Silverman D. [2007], Interpretacja danych jakościowych, tłum. M. Głowacka-Grajper, J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Teddlie Ch., Tashakkori A. [2009], Foundations of Mixed Methods Research: Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in the Social and Behavioral Sciences, Sage, Los Angeles.
  • The Mixed Methods Reader [2008], red. V.L. Plano Clark, J.W. Creswell, Sage, Los Angeles.
  • Theory and Methods in Social Research [2011], red. B. Somekh, C. Lewin, wyd. 2, Sage, London.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-9c189cf7-1b6f-4ac2-8f64-e8345923ae28
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.