Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 4(39) | 169-183

Article title

Znaczenie i cele nowoczesnego public relations

Authors

Content

Title variants

EN
Meaning and goals of modern public relations

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Public relations to, wbrew potocznemu mniemaniu, szeroki zakres działań każdej organizacji. Można tu wymienić:  funkcję zarządzania organizacją,  komunikację wewnętrzną i zewnętrzną,  promocję wizerunku. Artykuł koncentruje się wokół zagadnień związanych z zastosowaniem różnych metod w codziennej komunikacji, jak i wykorzystaniem ich w działaniach budujących wizerunek organizacji oraz przez polityków, szczególnie w okresie przedwyborczym. Komunikacja ma ogromne znaczenie nie tylko w życiu prywatnym każdego człowieka, lecz również w życiu zawodowym. To, jakie relacje nawiązują ze sobą ludzie, ma wpływ na to, jak są przez nich postrzegani, a niekiedy pozwala im poznać samych siebie. Komunikacja jest nieodzownym elementem codziennego funkcjonowania w społeczeństwie. To właśnie dzięki komunikacji i interakcji z innymi ludźmi można się bardzo wiele nauczyć, doświadczyć. Przede wszystkim dzięki zdolności komunikowania się jest możliwość, oprócz przekazywania informacji, wyrazić własną opinię na poruszany temat, wpłynąć na zachowania innych osób, jak również przekazać uczucia, które towarzyszą w danej sytuacji.
EN
Public relations, contrary to popular belief, is a wide range of activities of each organization. Among others, it is:  organization management function,  internal and external communication,  image promotion. The article focuses on issues related to the use of various methods in everyday communication, as well as their use in activities aiming at creation of the organization’s image and by politicians, especially in the pre-election period. Communication is of great importance not only in private life of every person, but also in professional life. The type and quality of relationships people make with each other affects how they are perceived and sometimes allows them to know themselves. Communication is an indispensable element of everyday life of each society. Due to communication and interaction with other people we learn a lot and gain experience. Above all, thanks to the ability to communicate, people can also transmit information, express their opinions or influence the behavior of other people, as well as convey the feelings that accompany the situation.

Year

Issue

Pages

169-183

Physical description

Dates

issued
2018

Contributors

  • Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie

References

  • Antczak, B., Antczak A. (2018). Nowoczesne metody komunikacji w marketingu i public relations, Józefów: WSGE. ISBN 9788362753918.
  • Bębas, S., Plis, J., Bednarek, J. (2012), Komunikacja w cyberświecie, Radom: WSH. ISBN 9788362491230.
  • Black, S. (2005). Public Relations, Kraków: Oficyna Wydawnicza. ISBN 9788389355003
  • Broom, G. (2009). Effective Public Relations, Pearson. ISBN 9780136029694 https:// images.google.pl/imgres (dostęp: 16.07.2018).
  • Nęcki, Z. (2000). Komunikacja międzyludzka, Kraków: Antykwa S.C. ISBN 83874931125.
  • Puczkowski, B. (2006). Komunikacja interpersonalna w biznesie, Olsztyn: Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. ISBN 9788372994615.
  • Rogala, A. (2010). „Rola komunikacji wewnętrznej w procesie kształtowania wizerunku firmy”, (red.) B. Pilarczyk, Z. Waśkowski, Komunikacja rynkowa. Ewolucja, wyzwania, szanse, Poznań: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. ISBN 9788374174770.
  • stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/bezrobocie-rejestrowane/bezrobotni- -zarejestrowani-i-stopa-bezroboci (dostęp: 16.07.2018).
  • Szejniuk, A. (2016). Istota i znaczenie komunikacji w procesie zarządzania, „Journal Of Modern Science” nr 2/29, Józefów: WSGE. ISSN 1734-2031.
  • Such-Pyrgiel, M. (2018). Nowe modele biznesu w dobie transformacji cyfrowej w: M.Sitek, M.Such-Pyrgiel (red.), Społeczne ekonomiczne aspekty zarządzania w organizacjach przyszłości, Józefów: Wydawnictwo WSGE, s.39-56. ISBN 9788362753956.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1734-2031

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-9ef990e8-3fc3-4a7c-ae3c-db16f3eba1bf
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.