PL
Artykuł prezentuje wyniki badań jakościowych nad rolami i kompetencjami członków zespołu projektowego pracującego w sposób zdalny. Kompetencje rozpatrzono względem syntezy rozważań nad ich modelami opisanymi w literaturze oraz charakterystyki ról przypisanych członkom takiego zespołu. Punktem wyjścia stały się tu takie koncepcje, jak: charakterystyka ról w zespole autorstwa M. V. Hansena i R. G. Allena, teoria DISC autorstwa W. M. Marstona oraz modele kompetencji autorstwa L. H. Crawford, A. Rakowskiej i J. C. Cartera. Podstawowymi metodami badawczymi były obserwacje uczestniczące przeprowadzone na pięciu projektach o charakterach: badawczym, edukacyjnym i organizacyjnym, oraz wywiady z kierownikami projektów i członkami zespołów projektowych.
EN
The article presents the results of qualitative research on the competences of project team members working remotely. Competences were considered in relation to the synthesis of different competency models described in the literature and characteristics of roles assigned to members of such a team. The starting point was the concepts of characterization in the team by M.V, Hansen and R.G. Allen, DISC theory by W.M. Marston and competence models by L.H. Crawford, and A. Rakowska.