Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 9 | 4 | 411-417

Article title

Prezentacje studenckie jako narzędzie rozwijania kompetencji zawodowych przyszłych pedagogów

Content

Title variants

EN
Student Presentations as a Tool for Developing Professional Competences of Future Pedagogers

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Posiadanie kompetencji społecznych wyznacza skuteczność interpersonalną. Jednym z elementów tych kompetencji jest radzenie sobie w sytuacjach związanych z ekspozycją społeczną. Takie sytuacje, chociaż często stresujące, są w wielu zawodach niezbędne, bowiem związane są z koniecznością skutecznej prezentacji wiedzy. W zawodzie nauczyciela, pedagoga czy opiekuna prezentacja wiedzy to podstawowe zadanie zawodowe. W opracowaniu zaprezentowano wybrane fragmenty analizy opinii studentów pedagogiki na temat prezentacji studenckich. Studenci wskazali na potrzebę doskonalenia umiejętności wystąpień publicznych, udzielania przez wykładowcę szczegółowej informacji zwrotnej na temat wystąpienia oraz przede wszystkim na potrzebę precyzyjnego określenia wymagań i kryteriów oceny.
Having social competences determines interpersonal effectiveness. One of the elements of these competences is to deal with situations related to social exposure. Such situations, although often stressful, are necessary in many professions, because they are connected with the need to present knowledge effectively. For a teacher, pedagogue or tutor, the presentation of knowledge is a basic professional task. The study presents selected fragments of opinions’ analysis of pedagogy students on the topic of students’ presentations. Students highlighted the need to: improve the skills of public speaking, receiving detailed feedback about the presentation from the lecturer, and, above all, the need to precisely define the requirements and assessment criteria.

Year

Volume

9

Issue

4

Pages

411-417

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

  • Doktor, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. K. Pułaskiego w Radomiu, Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki i Psychologii, Polska

References

  • Denek, K. (2006). Cele edukacji w szkole wyższej. W: K.W. Jaskot (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej (s. 82–93). Szczecin: Oficyna In Plus.
  • Góralska, R. (2006). Podstawowe zadania edukacyjne szkoły wyższej. W: K.W. Jaskot (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej (s. 94–102). Szczecin: Oficyna In Plus.
  • Morreale, S.P., Spitzberg, B.H., Barge, J.K. (2007). Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Warszawa: PWN.
  • Piotrowski, E. (2006). Osobliwości kształcenia w szkole wyższej. W: K.W. Jaskot (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej. Szczecin: Oficyna In Plus.
  • Wasylczyk, P. (2017). Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. Warszawa: PWN.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-a1b71e20-f5cf-4d8c-b624-a9344df07a92
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.