Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2009 | 3(14) | 41-48

Article title

Uwarunkowania działalności jednostek turystycznych

Authors

Content

Title variants

EN
Conditionings of tourist entity operations

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule omówiono uwarunkowania zewnętrzne działalności jednostek turystycznych, do których zostały zaliczone zmiany modelu życia i potrzeb społecznych oraz zjawiska i procesy charakteryzujące sferę gospodarki. Określone zostały również uwarunkowania wewnętrzne działalności, w których uwzględniono nowe tendencje w marketingowej koncepcji zarządzania, nowe zasady działania na rynku, innowacyjność, tworzenie wizerunku firmy i kształtowanie pozycji rynkowej.
EN
The article describes the external conditionings of tourist entities' operations, including changes in lifestyle and social needs as well as phenomena and processes characterising the sphere of economy. The article also identifies the internal conditionings of operations, taking into account new tendencies in the marketing management concept, new rules of acting on the market, innovativeness, crating the company image as well as shaping the market position.

Year

Issue

Pages

41-48

Physical description

Dates

published
2009-12

Contributors

  • Wydział Zarządzania i Turystyki, Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie, 33-100 Tarnów, ul. Szeroka 9

References

  • Alejziak W. 2000. Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku. W: Gospodarka turystyczna u progu XXI wieku. Pod red. S. Bosiackiego. Poznań: AWF. ISBN 83-86336-78-1.
  • Kotler Ph. 2004. Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. ISBN 83-7301-577-9.
  • Oleksiuk A. 2007. Marketing usług turystycznych. Warszawa: Difin. ISBN 978-83-7251-696-1.
  • Panasiuk A. (red.). 2007. Marketing usług turystycznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 978-83-01-15296-3.
  • Piasecki B. (red.). 1998. Ekonomika i zarządzanie małą firmą. Warszawa - Łódź: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12622-1.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-a233a332-67e3-4db1-abb2-cf3182a6fb4b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.