Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 1 | 1 | 371-390

Article title

Rozwój kompetencji jako podstawa zwiększania efektywności działalności organizacji

Authors

Content

Title variants

EN
Growth of competencies as basis of efficiency increase in company

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Zarządzanie oparte na kompetencjach standaryzuje i integruje działania, które mają doprowadzić do reali zacji celów organizacji. Określanie ram kompetencji ułatwia proces zarządzania organizacją, powoduje, że procesy związane z doborem kadr, szkoleniem pracowników, oceną efektów pracy, motywowaniem pracowników są bardziej sprawne i możliwe do zaakceptowania przez wszystkich pracujących. Kompetencje o d noszą się do konkretnego stanowiska pracy, określają wiedzę, umiejętności, postawy które pracownik musi posiadać aby sprawnie i efektywnie wykonywać powierzone mu zadania. W artykule scharakteryzowa no istotę kompetencji i ich rozwój. Przedstawiono działania rządu, których celem jest podniesienie kompetencji społeczeństwa, aby lepiej odpowiadały potrzebom pracodawców. Przedstawiono praktyki stosowane w przedsiębiorstwach, które przyczyniają się do wzrostu kompetenc ji pracowników i tym samym lepszej realizacji ich celów.

Keywords

Year

Volume

1

Issue

1

Pages

371-390

Physical description

Contributors

  • Dr, Katedra Zarządzania, Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska

References

  • Agyris C. ( 1992 ), On Organizational Learning, Blackwell, Cambridge, Mass.
  • Armstrong M. (20 0 1 ), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków .
  • Boyatzis R. E. (2008), Competencies in the 21st century, “Journal of Management Development” Vol. 27, No. 1 .
  • Czarnik S., Turek K. ( 2012), Wykształcenie, praca, przedsiębiorczość, PARP, Warszaw a.
  • Edvinsson L., Malone M. (2001), Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa .
  • Evans C. (2005), Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa. Goleman D., Boyatzis R. E., McKee A. (2002), Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, Harvard Business School Press, Boston, MA.
  • Goss D. (1994), Principles of Human Resource Management, Routledge, Lo n don.
  • Gródnik J. (2012), Kompetencje jako klucz do rozwoju Polski, PARP, Warszawa.
  • Juchnowicz M. (2004), Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości Poltext, Warszawa.
  • Kisielnicki J. (2003), Zarządzanie wiedzą we współczesnych, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Handlu i Prawa w Warszawie, Warszawa .
  • Kocór M., Strzebońska A., Keler K. (2012), Kogo chcą zatrudniać pracodawcy, PARP, Warszawa.
  • Król H., Ludwiczyński A . (200 6), Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa .
  • McKenna E., Been N. (1999 ), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Gebethner&Ska, Warszawa.
  • Pocztowski A. (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie – procesy – metody, PWE, Warszawa.
  • Rowe C. (1995), Clarifying the use of competence and competency models in recruitment, assessment and staff development, “Industrial and Commercial Training” Vol. 27, No. 11 .
  • Rybak M. (2003), Kapitał ludzki a konkurencyjność przedsiębiorstw, Poltext, Warszawa.
  • Sajkiewicz A. ( 2002 ), Kultura, kompetencje, konkurencyjność, Poltext, Warszawa.
  • Sprawozdanie z wdrożenia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 20072013 (2012), MRR, Warszawa.
  • Projekt Strategia Rozwoju Kapitału Ludzkiego (2012), MPiPS, Warszawa.
  • Szałkowski A. (2002), Rozwój personelu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków .
  • Woodruffe C. (1991), Competent by other name, „ Personnel Mangement ” nr 23

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-a2964d95-1f7d-4be0-8e79-b3a5c1607f21
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.