Journal
Article title
Authors
Content
Full texts:
Title variants
Evolution of directory information literacy teachers
Languages of publication
Abstracts
W niniejszym artykule dokonano próby usystematyzowania zagadnień związanych ze zdefi-niowaniem oraz katalogiem kompetencji informatycznych nauczycieli. Porównane zostały również dokumenty odnoszące się do kształcenia nauczycieli, w celu oceny zachodzących na przestrzeni lat zmian w prawodawstwie oświatowym.
The present article attempts to systematize the issues involved in defining and directory com-petences of teachers. Compared are also documents relating to the training of teachers, in order to evaluate occurring over the years, changes in educational legislation.
Publisher
Journal
Year
Volume
Pages
180-186
Physical description
Dates
published
2017
Contributors
author
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
References
- Piecuch A., Kompetencje multimedialne nauczycieli – propozycja kodyfikacji [w:] Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, red. E. Sałata, Instytut Technologii Eks-ploatacji – PIB w Radomiu, Radom 2009.
- Piecuch A., Multimedialne kompetencje nauczycieli, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2011.
- Rozporządzenie MENiS z dnia 7 września 2004 r. w sprawie standardów kształcenia nauczy cieli, Dz.U. z 2004 r., nr 207, poz. 2110.
- Rozporządzenie MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie standardów kształcenia przygo-towującego do wykonywania zawodu nauczyciela, Dz.U. z 2012 r., poz. 131.
- Sysło M.M., Model rozwoju kompetencji informatycznych [w:] Kompetencje medialne społeczeń-stwa wiedzy, red. W. Strykowski, W. Skrzydlewski, Wydawnictwo eMPi2, Poznań 2004.
- Sysło M.M., Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i informa-tyki, 2003.
- Sysło M.M., Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i komuni-kacyjnej, 2010.
- Wenta K., Metodyka stosowania technik komputerowych w edukacji szkolnej, Pedagogium, Szcze-cin 1999.
- Załącznik do Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, 2006/962/WE.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-a47da727-8a13-4a1d-87d0-96534f528161