PL EN


2010 | 1 | 2 | 155-162
Article title

Make it, then play on your computer and musical instrument

Content
Title variants
PL
Stwórz, potem zagraj na komputerze i instrumencie muzycznym
Languages of publication
PL EN
Abstracts
EN
The educational software called „From Toy to Computer”, which we have been developing for five years, is our Identity Card. It is meant to be used by pupils in elementary schools from the first to the fourth form (grade, 7 to 11 year olds). Its contents is an inexhaustible well in the terms of didactic and methodical sciences. The chosen examples, from the plenty of offered school subjects and heterogeneous tasks, will illustrate how to combine traditional school, practical handling, modern IT technology (computing science), creativity and talent and fit in a harmonious integrity and be inspirational, motivational and educational at the same time in teaching and learning music. Key words: a personal computer, music, practical and handy
PL
Oprogramowanie edukacyjne zwane „From Toy to Komputer” („Od zabawki do komputera”), które nieustannie rozwija się od 5 lat, jest naszym Dowodem Tożsamości. Oznacza to, że może być wykorzystywane przez uczniów szkoły podstawowej, od pierwszej do czwartej klasy (od 7 do 11 roku życia). Jest to pewnego rodzaju studnia bez dna, biorąc pod uwagę dydaktykę i metodykę. Wybrane przykłady z wielu przedmiotów szkolnych, jak również różnorodne ćwiczenia ukazują, jak można połączyć tradycyjną szkołę, praktyczne podejście, nowoczesną technologię IT, kreatywność oraz talent, aby dopasować się do harmonijnej integralności, a w tym samym czasie być motywującym, inspirującym i kształcącym czynnikiem w nauczaniu i uczeniu się muzyki.
Year
Volume
1
Issue
2
Pages
155-162
Physical description
Dates
published
2010
Contributors
References
  • Hilchenko S. & associates (2009), Two Examples of Methodology for Working with Multi MediaEducational Software in Primary School 1st Grade, The University of Rzeszow, TheInstitute of Technology, Department of Didactics of Technology and Computer, TheSeventh International Scientific Conference, Education – Technology – Computer Science,Iwonicz Zdroj, Anthology of Works, Vol. XII, p. 61–69, Poland 22nd & 23rdSeptember 2009.
  • Hilchenko S. (2010), Child and School, Can it Be Otherwise?, XVII International Meeting: Societyand Technology, Book of Summaries, Zadar, Croatia, 28th–30th June 2010.
  • Hilchenko S. & associates (2010), Mathematics + Multi Media = „By-pass” from Manipulationto Abstraction!, Topics, Nis.
  • Hilchenko S. & associates (2010), An Example of a preventive Corrective Software in the Functionof Accepting and Refusing Irregularities in Writing Figures by Pupils of Lower Gradesof Primary Schools, Pedagogics, Belgrade.
  • Hilchenko S. & associates (2010), Computer and Maria Montessori, Next to Each Other, PedagogicsReality, Novi Sad.
  • Hilchenko S. & associates (2010), Animations or Electronic Picture Book? Innovations in Teaching,The Teachers’ Faculty in Belgrade.
  • Hilchenko S. (2010), Multi Media Omnibus – Or Five Didactic/Methodical Examples of the ApplicationPCs in Elementary Schoolrooms, SirIKT, Interlacing Education and Researchwith ICT, Kranjska Gora, Slovenia, from 14th to 17th April 2010.
  • http://www.sr.wikipedia.org/sr-el
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISBN
2080-9069
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-a4d38770-ecee-46d5-ad34-9529bbaaf5b3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.