PL EN


2015 | 212 | 5-13
Article title

Innowacyjne zastosowanie systemów competitive intelligence do wspomagania twórczości organizacyjnej

Authors
Content
Title variants
EN
Innovation approach to use of competitive intelligence systems to support organizational creativity
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Niniejszy artykuł opisuje innowacyjne zastosowanie Competitive Intelli¬gence do wspomagania twórczości organizacyjnej. Dlatego aby pokazać jego możliwości scharakteryzowano koncepcję Competitive Intelligence. Pozwoliło to zaproponować wa¬runki stosowalności Competitive Intelligence w twórczości organizacyjnej. Wynikiem końcowym przedstawionych dociekań jest wskazanie korzyści ze stosowania tego podej¬ścia przez przedsiębiorstwo.
EN
: This article describes the innovation approach to use of Competitive Intelli¬gence to support organizational creativity. Therefore, in order to show its features cha¬racterized the concept of Competitive Intelligence. This made it possible to propose condi¬tions for applicability of the Competitive Intelligence in organizational creativity. The end result is an indication of inquiry outlined the benefits of this approach by the company.
Year
Volume
212
Pages
5-13
Physical description
Contributors
References
  • Barson D.C. (2002), Competing intelligently, „Global Cosmetic Industry”, Vol. 170, No. 6, s. 26-28.
  • Berner S. (2001), Role and function of Competitive Intelligence in gaining competitive advantage, http://www.samberner.com/documents/KM/ci.pdf.
  • Bose R. (2008), Competitive Intelligence process and tool s for intelligence analysis, „Industrial management & data system”, Vol. 108, No. 4, s. 510-528.
  • Bose R. (2009), Advanced analytics: opportunities and challenges, „Industrial Manage¬ment & Data Systems”, Vol. 109, No. 2, s. 105-172.
  • Bratnicka K. (2014), Stworzenie naukowych podstaw twórczości organizacyjnej opar-tych na koncepcji dynamicznych zdolności organizacji. Zadanie I wykonane w ramach projektu „Metodologia komputerowego wspomagania twórczości” finan-sowanego przez Narodowe Centrum Nauki.
  • Dishman P., Calof J. (2007), Competitive Intelligence: A multiphasic precedent to mar-keting strategy, „European Journal of Marketing”, Vol. 42 No. 7/8, s. 766-785, http://dx.doi.org/10.1108/03090560810877141.
  • Gabbar H. (2007), Intelligent topology analyzer for improved plant operation, „Industrial Management & Data Systems”, Vol. 107, No. 2, s. 229-250, http://dx.doi.org/ 10.1108/02635570710723822.
  • Hasan S., Zahra A., i Abbas A. (2011), Review of competitive intelligence & competitive advantage in the industrial estates companies in the Kerman City: appraisal and te¬sting of model by amos graphics, „International Business and Management”, Vol. 2, No. 2, s. 47-61.
  • Kaliszczak L. (2010), Kształtowanie kultury przedsiębiorczości oraz próba jej empirycz¬nej weryfikacji [w:] K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości - różnorodność i jedność, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Tarnobrzeg.
  • McGonagle J.J. i Vella C.M. (2012), What is competitive intelligence and why should you care about it? Springer-Verlag, London.
  • Nasri W. (2011), Investigate competitive intelligence process: An exploratory study in unisian companies, „International Business Research”. Vol. 4, No. 4, s. 62-73 [tłum. K.B.].
  • Nov O., Jones M. (2006), Knowledge management and creativity: A technology-facilitated balance, ECIS 2006 Proceedings. Paper 110, Gothenburg, Sweden, June.
  • Santanen E., Briggs R. i de Vreede, G.J. (2004), Causal relationships in creative pro-blem solving: Comparing facilitation interventions for ideation, „Journal of Mana¬gement Information Systems”, Spring, Vol. 20, No. 4, s. 169-200.
  • Santos M. i Correia A. (2010), Competitive intelligence as a source of competitive advantage: an exploratory study of the portuguese biotechnology industry, 11th European Conferen¬ce on Knowledge Management, 2-3 September, 2010, Famalicao, Portugal.
  • Sauter V.L. (2011), Competitive intelligence systems [w:] F. Burnstein, C.W. Holsapple (eds.), Handbook on Decision Support Systems 2, Variations, International Hand-book on Information Systems, Springer Berlin, Hedelberg.
  • Sewlal R. (2004), Effectiveness of the web as a Competitive Intelligence tool, „South African Journal of Information Management”, Vol. 6, No. 1, s. 1-16.
  • Wright S. i Calof J.L. (2006), The quest for competitive, business and marketing intelli-gence - a country comparison of current practices, „European Journal of Marke-ting”, Vol. 40, No. 5-6, s. 65-453.
  • Zangoueinezhad A. i Moshabaki A. (2008), The role of structural capital on Competitive Intelligence, „IndustrialManagement & Data Systems”, Vol. 109, No. 2, s. 262-280, http://dx.doi.org/10.1108/02635570910930136.
  • Zhou, J. i Ren, R. (2012), Striving for creativity. Building positive contexts in the work-place [w:] K.S. Cameron i G.M. Spreitzer (eds.), The Oxford handbook of positive scholarship, Oxford Library of Psychology, Oxford University Press, Oxford - New York, s. 97-109.
  • Ziegler C.-N. (2012), Mining for strategic Competitive Intelligence. Springer, New York.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2083-8611
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-a66838ef-25cb-4e1a-950f-01a7fa3a9ede
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.