Title variants
„Are you in?” – new forms of advertising in urban space
Languages of publication
Abstracts
The article aims at examining new marketing solutions (“dark marketing”, buzz marketing, viral marketing) which are based on advertising campaigns in different media and the real urban space at the same time. The analysis of selected examples is based on the Henry Jenkins' concept of media convergence and the problem of negotiations between consumers and producers. New marketing solutions may become an element of an interesting game with the audience, especially if the audience can be emotionally involved in the plot. Two categories “non-place” and “out of place” create a context for this game in the urban space.
Keywords
Publisher
Year
Issue
Pages
156-164
Physical description
Contributors
author
- Uniwersytet Łódzki
References
- Augé M. (1995), Non-places. Introduction to an Anthropology of Supermodernity, trans. J. Howe, London, New York.
- Certeau de M. (2008), Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, przeł. K. Thiel-Jańczuk, Kraków.
- Jenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa.
- Maffesoli M. (2008), Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwach ponowoczesnych, przeł. M. Bucholc, Warszawa.
- Makowski G. (2004), Świątynia konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego, Warszawa.
- Manovich L. (2006), Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Warszawa.
- Ritzer G. (2001), Magiczny świat konsumpcji, przeł. L. Stawowy, Warszawa.
- Sulima R. (2000), Antropologia codzienności, Kraków.
- Wieczorkiewicz A. (2008), Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, Kraków.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-a871fbb3-c1bf-45f8-92ae-e270aea1a616