Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 10(46) | 2 | 75-102

Article title

Dydaktyczny wymiar integralnego rozwoju i wychowania osoby ucznia w świetle koncepcji Stefana Kunowskiego i Podstawy programowej

Title variants

EN
Didactic Dimension of Integral Development and Upbringing of a Student in the Light of Stefan Kunowski’s Concept and Core Curriculum

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W kontekście tematu opracowania pojawia się podstawowe pytanie: jak przedstawia się dydaktyczny wymiar poszczególnych warstw rozwoju człowieka w odniesieniu do Podstawy programowej? Powyższe pytanie implikuje pytania szczegółowe: jaki zakres zadań szkoły występuje w Podstawie programowej w aspekcie poszczególnych warstwic?; w których przedmiotach skoncentrowane są treści odpowiadające poszczególnym warstwicom?; jaki zakres celów ogólnych i szczegółowych występuje w przedmiotach nauczania w odniesieniu do warstwic?; jakiego rodzaju metody pracy wychowawczo-dydaktycznej proponowane są w Podstawie programowej w odniesieniu do poszczególnych warstwic? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukiwano metodą analizy i syntezy materiału. Analizowanymi materiałami były: koncepcja integralnego rozwoju i wychowania oraz Podstawa programowa dla klas IV-VIII szkoły podstawowej.
EN
In the context of the topic of the study, the basic question arises: what is the didactic dimension of the individual layers of human development in relation to the Core curriculum? The above question implies specific questions: what is the scope of the school's tasks in terms of individual contours in the core curriculum?; in which subjects are the content of the individual contours concentrated?; what is the scope of general and specific objectives in teaching subjects with respect to contours?; what kind of educational and didactic work method are proposed in relation to particular contours in the core curriculum? Answers to the above questions were searched for by means of material analysis and synthesis. The analyzed materials were: the concept of integral development and upbringing and the core curriculum for grades IV-VIII of the elementary school.

Year

Volume

Issue

2

Pages

75-102

Physical description

Contributors

  • Katedr Dydaktyki i Edukacji Szkolnej, Instytut Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

References

  • Kukołowicz, T. (1999). Stefana Kunowskiego koncepcja wychowania integralnego. W: F. Adamski (red.), Wychowanie na rozdrożu. Personalistyczna filozofia wychowania (s. 219-222). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Kunowski, S. (2004). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
  • Kunowski, S. (1967). Kerygmatyczna realizacja odnowy wychowania chrześcijańskiego. „Roczniki Teologiczno-Kanoniczne” 14, z. 3, 73-88.
  • Kunowski, S. (1961). Nauczycielskie poznawanie uczniów. „Kwartalnik Pedagogiczny” 3, 43-70.
  • Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Dziennik Ustaw. 24.02.2017. poz. 356. Załącznik nr 2.
  • Szlosek, F. (1998). Wstęp do dydaktyki przedmiotów zawodowych. Radom: Wydział Nauczycielski Wyższej Szkoły Inżynierskiej im. K. Pułaskiego: Instytut Technologii Eksploatacji.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-a8cc45d3-5582-473b-8f95-22ea35e1d937
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.