Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2024 | 2 | 67-77

Article title

Survey of IC students' views on self-assessment of professional preparation after remote study

Selected contents from this journal

Title variants

PL
Badanie opinii studentów ICT na temat samooceny przygotowania zawodowego po studiach zdalnych

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The contemporary post-pandemic reality is characterised by an undisputable shift toward remote education and work. The aim of this article is to identify the assessment of ICT evaluation of different forms of study, including desktop, remote and hybrid forms; to find out their preferences towards different forms of education and work, and to determine their sense of self-efficacy in terms of professional tasks undertaken after remote education. A survey method was used and the research sample was based on purposive sampling. The results indicate that, although a hybrid environment is preferred in both educational and professional contexts, the challenge remains to optimise this format in order to improve the quality of education. Nevertheless, the surveyed students feel self-efficacious in their professional activities after remote education.
PL
Współczesna postpandemiczna rzeczywistość charakteryzuje się bezdyskusyjnym zwrotem w kierunku zdalnej edukacji i pracy. Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja oceny studentów ICT w obszarze różnych form studiowania, w tym formy stacjonarnej, zdalnej i hybrydowej; poznanie ich preferencji wobec różnych form edukacji i pracy, a także określenie ich poczucia samoskuteczności w zakresie realizacji zadań zawodowych podejmowanych po zakończeniu edukacji zdalnej. Zastosowano metodę ankietową, a próbę badawczą oparto na doborze celowym. Wyniki wskazują, że chociaż preferowane jest hybrydowe środowisko zarówno w kontekście edukacji, jak i pracy zawodowej, wyzwaniem pozostaje optymalizacja tego formatu w celu poprawy jakości kształcenia, jednakże ankietowani studenci czują się skuteczni w swoich działaniach zawodowych po zakończeniu edukacji zdalnej.

Year

Issue

2

Pages

67-77

Physical description

Dates

printed
2024-06-20

Contributors

  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
  • Uniwersytet Gdański

References

  • Athanasiadou, C., Theriou, G. (2021). Telework: systematic literature review and future research agenda. Heliyon, 7(10), e08165.
  • Beckel, J.L., Fisher, G.G. (2022). Telework and worker health and well-being: A review and recommendations for research and practice. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(7), s. 3879.
  • Blumberga, S., Pylinskaya, T. (2019). Remote work advantages and disadvantages on the example in it organisation. In: International Conference NORDSCI. Athens (Vol. 281).
  • Ferreira, R., Pereira, R., Bianchi, I.S., da Silva, M.M. (2021). Decision factors for remote work adoption: advantages, disadvantages, driving forces and challenges. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), sw. 70.
  • Gisin, L., Schulze, H., Degenhardt, B. (2016). Boundary Management as a Crucial Success Factor for Flexible-Mobile Work, Demonstrated in the Case of Home Office: Boundary- -Types, Boundary-Management and Boundary-Tactics Used in Home Office. In: Advances in Ergonomic Design of Systems, Products and Processes: Proceedings of the Annual Meeting of GfA 2015 (s. 375–394). Springer Berlin Heidelberg
  • Glac, I., Glac, W. (2022). Prawne i psychospołeczne skutki pandemii choroby Covid-19 dla edukacji w Polsce – wybrane aspekty. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, (1), s. 171–182.
  • Kłopotek, M. (2017). The advantages and disadvantages of remote working from the perspective of young employees. Organizacja i Zarządzanie: kwartalnik naukowy, (4), s. 39–49.
  • Konradt, U., Schmook, R., Malecke, M. (2000). Impacts of telework on individuals, organizations and families – A critical review. International review of industrial and organizational psychology, 15, s. 63–100.
  • Liwiński, J., Seifert, B. (2022). Czy kompetencje cyfrowe pomagają zachować pracę w okresie pandemii COVID-19? Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 3, s. 73–84.
  • Madalińska-Michalak, J. (2020). Nauczanie zdalne i edukacja nauczyciela – wyzwania [Distance Teaching and Learning and Teacher Education – Challenges]. Wyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19, s. 13–30.
  • Nowak, K., Zawisza, M. (2023). Nauczyciel i uczeń w edukacji zdalnej w Polsce – postpandemiczne reminiscencje. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 2, s. 11–23.
  • Oberländer, M., Beinicke, A., Bipp, T. (2020). Digital competencies: A review of the literature and applications in the workplace. Computers & Education, 146, 103752, s. 1–13.
  • Robson, K., Mills, A.J. (2022). Teaching, fast and slow: Student perceptions of emergency remote education. Journal of Marketing Education, 44(2), s. 203–216.
  • Tomczak, M.T., Mpofu, E., Hutson, N. (2022). Remote work support needs of employees with Autism Spectrum Disorder in Poland: Perspectives of individuals with autism and their coworkers. International journal of environmental research and public health, 19(17), s. 10982.
  • Tomczak, M.T., Ziemiański, P., Gawrycka, M. (2023). Do the young employees perceive themselves as digitally competent and does it matter? Central European Management Journal, 31(4), s. 522–534.
  • Yang, L., Holtz, D., Jaffe, S., Suri, S., Sinha, S., Weston, J., Teevan, J. (2022). The effects of remote work on collaboration among information workers. Nature human behaviour, 6(1), s. 43–54.
  • Winiarczyk, A., Warzocha, T. (2021, July). Edukacja zdalna w czasach pandemii COVID-19. In: Forum Oświatowe, Vol. 33, No 1 (65), s. 61–76.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1507-6563
EISSN
2391-8020

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-aaddfca9-0197-4fca-964d-bb98ffea8fe4
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.