EN
In 1999 George Weigel made a prediction in his now famous biography of St John Paul II – A Witness to Hope - which was eerily prophetic. Commenting on John Paul’s Theology of the Body – which is the Pope’s prolific Christian anthropology on sexuality and morality - George Weigel stated that, “These catechetical addresses constitute a kind of theological time bomb set to go off, with dramatic consequences perhaps in the twenty-first century.” (Weigel, 2005, p. 343) The focus of this paper will be on a particular group of Catholic speakers in America (Christopher West, Jason & Crystalina Evert, Brian Butler etc) who have taken this teaching very seriously and are helping it “ignite” and spread like wildfire causing a “sexual counter-revolution” that’s changing lives around the world.” (West, 2016, n.p) In this paper my aim is to analyse this phenomenon so that those involved in the New Evangelisation in other parts of the world can perhaps learn how to implement The Theology of The Body, and so too benefit from JP II’s prolific teachings.
PL
W 1999 r. George Weigel przepowiedział w słynnej biografii św. Jana Pawła II - Świadek nadziei - który był niesamowicie proroczy. Komentując teologię ciała Jana Pawła - która jest najbardziej płodnym chrześcijańskim nauczaniem antropologicznym papieża o seksualności i moralności oraz „biblijnym badaniu tego, co to znaczy być mężczyzną i kobietą”, wygłoszonym przez 130 słuchaczy w środę przez papieża - George Weigel stwierdził, że: „Te katechetyczne adresy stanowią rodzaj teologicznej bomby zegarowej, która wybuchnie, z dramatycznymi konsekwencjami być może w XXI wieku”. (Weigel, 2005, p. 343) Moj artykuł ogniskuje się na konkretnej grupie mówców katolickich w Ameryce (Christopher West, Jason i Crystalina Evert, Brian Butler itp.), którzy potraktowali to nauczanie bardzo poważnie i którzy pomagają nauczaniu „rozpalić się” i rozprzestrzeniać jak pożar. Tworzy się nauczanie, które jest nazywane przez lidera tego ruchu Christophera Westa „kontrrewolucją seksualną”, która zmienia życie na całym świecie”. (West, 2016, np.) Moim celem jest przeanalizowanie tego zjawiska, aby osoby zaangażowane w Nową Ewangelizację w innych częściach świata mogły nauczyć się, jak wdrażać Teologię Ciała, a także mogły odnieść korzyści ze zmieniających życie pomysłów JP II.