Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2009 | 5 | 99-105

Article title

Wykorzystanie segmentacji rynku przez przedsiębiorstwa usługowe (wyniki badań)

Authors

Title variants

EN
A Surrvey of the Use of Segmentation in the Busines Activities of Service Companies

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Segmentacja rynku jest znanym i wykorzystywanym narzędziem marketingowym w przedsiębiorstwach usługowych. Na podstawie przeprowadzonych badań przedstawiono efekty rozpoznania intensywności wykorzystania segmentacji rynku przez firmy usługowe oraz ukazano zróżnicowanie stosowania segmentacji w przekroju wybranych cech przedsiębiorstw i ich otoczenia. W badaniu wzięło udział 52 przedsiębiorstwa usługowe.
EN
Market segmentation is well known and used as a marketing tool in service enterprises (60% of them). Statistically, more often segmentation is used by service companies operating on growing markets, national markets, where the competition is slight and market changes are considered as important and fast or unimportant and slow. Segmentation is used more often by large companies, with foreign capital, the ones that evaluate their financial condition as average or poor, having significant market position. (original abstract)

Year

Issue

5

Pages

99-105

Physical description

Contributors

author
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania

References

  • Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985.
  • Frank R.E., Massy W.F., Wind Y., Market segmentation, Prentice Hill inc., Englewood Cliffs, New Jersey 1972.
  • Hadrian P., Rawski M., Cel i metoda badań, [w:] Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, A. Czubała (red.), Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2006.
  • Kramer T., Marketing, PWE, Warszawa 2000.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-ab597d59-b4d5-4cd6-be35-e3260cc406ab
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.