PL EN


2009 | 5 | 99-105
Article title

Wykorzystanie segmentacji rynku przez przedsiębiorstwa usługowe (wyniki badań)

Authors
Title variants
EN
A Surrvey of the Use of Segmentation in the Busines Activities of Service Companies
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Segmentacja rynku jest znanym i wykorzystywanym narzędziem marketingowym w przedsiębiorstwach usługowych. Na podstawie przeprowadzonych badań przedstawiono efekty rozpoznania intensywności wykorzystania segmentacji rynku przez firmy usługowe oraz ukazano zróżnicowanie stosowania segmentacji w przekroju wybranych cech przedsiębiorstw i ich otoczenia. W badaniu wzięło udział 52 przedsiębiorstwa usługowe.
EN
Market segmentation is well known and used as a marketing tool in service enterprises (60% of them). Statistically, more often segmentation is used by service companies operating on growing markets, national markets, where the competition is slight and market changes are considered as important and fast or unimportant and slow. Segmentation is used more often by large companies, with foreign capital, the ones that evaluate their financial condition as average or poor, having significant market position. (original abstract)
Year
Issue
5
Pages
99-105
Physical description
Contributors
author
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania
References
  • Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985.
  • Frank R.E., Massy W.F., Wind Y., Market segmentation, Prentice Hill inc., Englewood Cliffs, New Jersey 1972.
  • Hadrian P., Rawski M., Cel i metoda badań, [w:] Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, A. Czubała (red.), Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2006.
  • Kramer T., Marketing, PWE, Warszawa 2000.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-ab597d59-b4d5-4cd6-be35-e3260cc406ab
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.