Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2021 | 1 | 157-167

Article title

REFLEKSJA DO INDYWIDUALIZACJI KSZTAŁCENIA PO WPROWADZENIU ZMIAN W PRZEPISACH OŚWIATOWYCH

Content

Title variants

EN
REFLECTION ON THE INDIVIDUALIZATION OF EDUCATION AFTER INTRODUCING CHANGES IN EDUCATIONAL REGULATIONS

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
For years, the number of students for whom we should accommodate special educational needs has been growing. After the pandemic period, such needs may increase even more. Among students with special educational needs there will be both exceptionally gifted individuals and individuals with learning difficulties. Individualized pedagogical and educational actions become a necessity. Favourable legislative changes were introduced three years ago, but they have not resulted in an immediate improvement in the individualization of education.

Year

Issue

1

Pages

157-167

Physical description

Contributors

  • Radom Academy of Economics (Poland)

References

  • Krakowiak, K. (2017). Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży. Standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Warszawa: ORE.
  • Bogdanowicz M., Adryjanek, A. (2005). Uczeń z dysleksją w szkole. Gdynia: Operon.
  • http://naszesprawy.eu/aktualnosci/ dostęp 4 lipca 2021 r.
  • Prawo o światowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082).
  • Przepisy wprowadzające ustawę Prawo o światowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60, ze zm.).
  • Indywidualizacja kształcenia po wprowadzeniu zmian w przepisach oświatowych, LKI.430.001.2020 Nr ewid. 73/2019/P/19/075/LKI, z dnia 26 maja 2020 r.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-acfe0e8c-0597-4aaa-9bf3-c72bfbce0eba
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.