Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 4(22) | 91-102

Article title

Transmedia marketing and re-invention of public relations

Content

Title variants

PL
Marketing transmedialny i nowa koncepcja public relation

Languages of publication

EN PL

Abstracts

EN
Many concepts have been developed to describe the convergence of media, public relations and storytelling formats in contemporary media systems. This article presents a theoretical reflection on "transmedia storytelling" from a perspective of integration narrative in the context of the re-invention of public relations. The rapid evolution of digital media technology and the emergence of transmedia storytelling present foresight professionals with a powerful new approach for communicating about the future. A transmedia story unfolds across multiple media platforms with each new text making a distinctive and valuable contribution to the whole. Between other, this article also outlines some of the key principles and elements of transmedia storytelling in combination with modern public relations, in order to provide a basic framework that public relations practitioner can use when designing transmedia projects.
PL
Powstało już wiele koncepcji opisujących zbieżność formatów medialnych, public relations i storytellingowych we współczesnych systemach medialnych. Niniejszy artykuł prezentuje refleksję teoretyczną nad „storytellingiem transmedialnym” z perspektywy narracji integracyjnej w kontekście nowej koncepcji public relations. Błyskawiczna ewolucja technologii mediów cyfrowych oraz pojawienie się storytellingu transmedialnego oferuje specjalistom zajmującym się foresightem nowe solidne podejście do komunikacji dotyczącej przyszłości. Opowieść transmedialna rozwija się na przestrzeni wielu platform medialnych, gdzie każdy nowy tekst stanowi wyraźny i cenny wkład w całość. Artykuł przedstawia również ogólny zarys kluczowych zasad i elementów storytellingu transmedialnego w połączeniu z nowoczesną koncepcją public relations, aby zapewnić podstawy, na których osoby zajmujące się public relations będą mogły się oprzeć, opracowując projekty transmedialne.

Year

Issue

Pages

91-102

Physical description

Dates

online
2016-12

Contributors

author
  • Niezależny konsultant public relations
  • Chorwacka Telewizja Publiczna

References

  • Henry Jenkins: Convergence Culture: where old and new media collide, New York: New York University Press; 2006
  • Tow Dowd: Transmedia: One Story--Many Media, Focal Press; 1 edition, 2015
  • Internet media: Starlight Runner - http://starlightrunner.com/ by author Jeff Gomez
  • Internet media:Transmedia Blog - http://www.tstoryteller.com/blog
  • Burghardt Tenderich:Transmedia Branding, Europäisches Institut für Medienoptimierung, EIMO, 2014
  • Inetrnet media: Henry Jenkins Blog http://henryjenkins.org, 22.11.2016
  • Dena, Transmedia Practice: Theorizing the Practice of Expressing a Fictional World Across Distinct Media and Environments, 2009, pp. 97-98

Notes

EN
Available in Open Access.
PL
Publikacja w otwartym dostępie (Open Access).

Document Type

Publication order reference

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-ad0f3369-9a40-455a-b859-6d5cb7c78221
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.