Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 30 | 59-67

Article title

Nowe oblicze zarządzania zasobami ludzkimi. Pracownik i pracodawca w przestrzeni wirtualnej

Content

Title variants

EN
New face of human resource management. Employee and employer in virtual space

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Zmiany zachodzące na rynku związane z dynamicznym rozwojem Internetu oraz rozwojem społeczeństwa informacyjnego wpłynęły także znacząco na szeroko rozumiany proces rekrutacji, selekcji oraz motywowania pracowników. Celem artykułu będzie zaprezentowanie nowych działań firm w obszarze social mediów, w tym w szczególności proces pozyskiwania pracowników poprzez portale społecznościowe oraz budowanie marki pracownika. Artykuł oparty jest na wynikach badań jakościowych prowadzonych w 2011 r. na portalu społecznościowym Facebook oraz GoldenLine.
EN
Changes in the market relating to the dynamic growth of the Internet and the development of information society have also significantly affected the process of recruitment, selection and mo¬tivation of employees in its broad understanding. The aim of this paper is to present new business activities undertaken in the sphere of social media, including particularly the process of acquiring employees through social networking and employee brand building. The article is based on results of the qualitative research conducted in 2011 in the social network of Facebook and GoldenLine.

Year

Issue

30

Pages

59-67

Physical description

Contributors

  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

References

  • Bell D., An Introduction to Cyberculture, London – New York 2001.
  • Dejnaka A., Aktywność przedsiębiorstw i internautów w social mediach (raport), badania własne, Wrocław 2011.
  • Dejnaka A., Zachowania uczestników wirtualnych społeczności – kreacja czy koegzystencja? Wyni-
  • ki badań ankietowych polskich portali społecznościowych, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” nr 660, red. G. Rosa, A. Smalec, I. Ostrowska, Szczecin 2011.
  • Joshi A., Web 2.0 Mining: Analyzing Social Media, in Proceedings, Proceedings of the NSF Sympo-
  • sium on Next Generation of Data Mining and Cyber-Enabled Discovery for Innovation 2007, http://ebiguity.umbc.edu/_file_directory_/papers/379.pdf?? [20.07.2012].
  • Karciarz M., Dutko M., Informacja w Internecie, PWN, Warszawa 2010.
  • Podlaski A., Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social mediach, One Press, Gliwice 2011.
  • Scott D.M., Nowe zasady marketingu i PR, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.
  • Seda C., Sprzedaż online. Jak wzmocnić swoją pozycję w internecie, Helion, Gliwice 2008.
  • Treadaway Ch., Smith M., Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Helion, Gliwice 2011.
  • Weinberg T., The New Community Rules. Marketing in the Social Media, O’Reilly, Cambridge 2009.
  • FABERNOVEL Consulting, http://www.slideshare.net/faberNovel/facebook-study GoldenLine: www.goldenline.pl [20.06.2012]
  • Facebakers: www.facebakers.com [20.10.2011]
  • Facebook: www.facebook.com [20.06.2012]
  • Facebook: the social media revolution, the study and analysis of the phenomenon, www.socialmediabiz.com/resource/facebook-the-social-media-revolution-a-study-and-analysis-phenomen [20.06.2012]
  • Lemon Sky: www.facebook.com/lemonsky [dostęp 20.06.2012]
  • NetWork: http://networkeddigital.com/2010/04/17/definicja-social-media/ [2.06.2012]
  • Obszary Web2.0: http://www.msib.pl/dlabibliotekarzy/Biblioteka_2_0/Strony/Web20.aspx [30.05.2012]
  • Raport Social Media 2011, Internet Standard: http://www.internetstandard.pl/news/365447/Internet.Standard.prezentuje.raport.Social.Media.2011.html [2.06.2012]
  • Web 2.0: http://www.eioba.pl/a/1ox8/co-to-jest-to-web-2-0 [30.05.2012]

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-ad640490-48ce-4f6f-952e-d27429121518
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.