Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 9 | 1 | 249-254

Article title

Zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną na II i III poziomie edukacyjnym

Content

Title variants

EN
The Application of Information and Communication Technologies in the Education of Students with Intellectual Disabilities at II and III Educational Level

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule przedstawiono propozycję wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Omówione zostały założenia teoretyczne oraz wstępna ewaluacja działań zreali-zowanych w ramach koła komputerowego funkcjonującego w internacie szkoły specjalnej.
EN
The article presents the use of information and communication technologies during work with children and young people with mild and moderate intellectual disabilities. The theoretical as-sumptions and the preliminary evaluation of activities realised within the computer course orga-nized in the boarding school of the special school were discussed.

Year

Volume

9

Issue

1

Pages

249-254

Physical description

Contributors

  • Doktor, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Pedagogiki Resocjalizacyjnej, Polska
  • Magister, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Pedagogiki Resocjalizacyjnej, Polska

References

  • Cytlak, I. (2013). Iluzje inkluzji? Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w pla-cówkach oświatowych. Poznań: Wyd. UAM.
  • Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzona w Nowym Jorku 13 grudnia 2006 r. Dz.U. 2012, poz. 1169.
  • Plichta, P. (2012). Wyniki badań nad korzystaniem z internetu przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną – praktyczne implikacje. W: J. Pyżalski, Cyberbullying – charakterystyka zjawiska i profilaktyka (s. 69–94). Łódź: Wyd. WSP.
  • Plichta, P. (2013). Młodzi użytkownicy nowych mediów z niepełnosprawnością intelektualną – między korzyściami i zagrożeniami. Dziecko Krzywdzone. Teoria, Badania, Praktyka, 12, 121–138.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 2.11.2015 w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach. Pobrane z: http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=C5D9F7 DDACFE59096A3A317D2890F813?id=WDU20150001872&type=2 (17.04.2017).
  • Sadowska, S., Janiszewska-Nieścioruk, Z. (2016). O dobrodziejstwie starej, dobrej szkoły specjalnej w perspektywie realizacji obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych – napięcia między ideą integracji a rzeczywistością. Przegląd Badań Edukacyjnych, 2 (21), 137–152. Pobrane z: https://doi.org/10.12775/PBE.2015.052 (20.09.2017).
  • Watkins, A. (2013). Technologie informacyjne i komunikacyjne w edukacji włączającej. Rozwój dziedziny i nowe możliwości w państwach europejskich. Europejska Agencja na rzecz Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Pobrane z: https://www.european-agency.org/sites/default/files/ICT_for_Inclusion-PL.pdf (17.04.2017).
  • Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z 18.12.2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-aeb71175-958b-4801-87b4-c384bf7ae61d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.