Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2001 | 4 | 103-112

Article title

Marketing bezpośredni w teorii i praktyce przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego

Content

Title variants

EN
Direct marketing in the theory and practice of the food industry company

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W pierwszej części artykułu przedstawiono istotę i znaczenie marketingu bezpośredniego oraz wykorzystywane metody i techniki. W części drugiej zaprezentowano marketing bezpośredni w strategii marketingowej Podhalańskiego Przedsiębiorstwa Przemysłu Spożywczego "Tymbark SA". Uwaga tego przedsiębiorstwa koncentruje się na tworzeniu bazy danych i praktycznym jej wykorzystaniu oraz utrzymaniu stałego kontaktu z klientem, jako elemencie budowania lojalności wobec marki.
EN
Direct marketing is a relatively new branch of marketing continuously expanding its fields of activities. The more so as it is not only a popular tool applied by the procedures to increase sales effectiveness, but also the philosophy of economic activities. This new philosophy assumes that the contact between the salesman and the customer is mutual and provides satisfaction to both parties. This kind of marketing is used in food industry companies. Its precursor is Fruit and Vegetable Processing Company "Tymbark" SA.

Year

Issue

4

Pages

103-112

Physical description

Dates

published
2001

Contributors

  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie

References

  • Białomazur I., Robić interesy w Internecie, "Aida" 1997, nr 11.
  • Czark P., Armia heroldów, czyli marketing bezpośredni w "Tymbark SA", "Marketing Serwis" 1998, nr 1.
  • Czupryna K., Dystrybucja w sieci, "Marketing Polska" 1997, nr 7/8.
  • Czupryna K., Efektywna przesyłka bezpośrednia, "Marketing Polska" 1997, nr 4.
  • Czupryna K., Wytnij i wygraj?, "Marketing Polska" 1997, nr 5.
  • Jasiński A., Przedsiębiorstwo innowacyjne na rynku, KiW, Warszawa 1992.
  • Kotler P., Marketing, Wydawnictwo Gebethner i Spółka, Warszawa 1994.
  • K.A.T., Co wpływa na sukces, "Direct" 1998, nr 1.
  • Mruk H., Pawlaczyk E., Telemarketing, "Businessman Magazine" 1992, nr 12.
  • Otto J., Marketing bezpośredni, Wydawnictwo Business Press Ltd., Warszawa 1995.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Szuman M., Dobski P., Marketing bezpośredni, INFOR, Warszawa 1997.
  • Tempert A., Działalność gospodarcza firm w warunkach ustawy o ochronie danych osobowych w krajach Europy Zachodniej, Seminarium SMB, 2 lipca 1998 r.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-aeedcf44-d2d8-41c2-897f-02b36dbc2f96
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.