Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | Nr 4(2) | 124-134

Article title

USTAWA O EDUKACJI LUDNOŚCI RDZENNEJ: PANACEUM KANADYJSKICH ABORYGENÓW?

Authors

Content

Title variants

EN
FIRST NATIONS EDUCATION ACT: PANACEA FOR ABORIGINAL CANADIANS?

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
What led to such a low level of indigenous peoples’ education? What are socio-political aspects of this issue? What are the Aboriginals’ demands? What exactly should the Canadian political elite (federal government, local authorities, NGOs, tribal leaders) do to improve the situation in the sphere of education? What are the methods the Canadian government has chosen to implement First Nations Education Act? All of these issues are important and require thorough analysis. It the end, we will try to understand whether the First Nations Education Act is indeed the panacea for Aboriginal Canadians, and if educa-tion could become government’s trump card in the fight against the indigenous peoples problems.
PL
Artykuł koncentruje się wokół sytuacji Aborygenów kanadyjskich, głównie ich edukacji. Stara się przedstawić kwestię poprawienia edukacji tej ludności poprzez odpowiednie działania rządu federalnego, władz lokalnych, organizacji społecznych, przywódców plemion. Powstała „Ustawa o edukacji ludności rdzennej” być może stanowi panaceum na edukację narodów i może stać się atutem rządu podczas rozwiązywania problemów ludności rdzennej Kanady.

Contributors

author
  • Uniwersytet Narodowy im. Jurija Fedkowicza w Czerniowcach

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-b21b3e66-8c7b-4706-949a-a02ecba0368c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.