PL
Cel pracy: Głównym celem pracy jest przybliżenie odbiorcy tradycji oraz możliwości rozwoju e-usług świadczonych przez administrację publiczną. Przybliżone zostaną wdrażane przez administrację publiczną usługi w zakresie świadczenia usług za pomocą komunikacji elektronicznej, które stanowią coraz ważniejsze ogniwo w ekspansji nowych rozwiązań technologicznych oraz stają się kluczowym elementem bardzo dynamicznie rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego. Materiał i metody: Wśród sposobów i metod badawczych, jakimi się posłużono, znaczną rolę odegrała metoda opisowa. W celu wnioskowania na podstawie poczynionych obserwacji, a także dokonanych badań, wykorzystano metodą weryfikacji. W procesie badawczym wykorzystano analizę retrospektywną (ex post) a także wykorzystano metodę dogmatyczno-prawną, której głównym celem była interpretacja przepisów prawa oraz przeglądu dostępnej literatury przedmiotu. Wyniki: Przeprowadzone założenia wskazują, że w obszarach zmian technologicznych w administracji publicznej, wykorzystującej aktywnie narzędzia komunikacyjne i elektroniczne, nastąpił widoczny progres. Bardzo pozytywnym efektem wyników jest zwiększająca się dość dynamicznie wśród obywateli dostępność do e-usług, które gwarantują w sposób skuteczny i oszczędny realizację spraw urzędowych. Wnioski: Kluczowe wnioski płynące z analizy i przeprowadzonych badań, skierowane są na zintensyfikowaną politykę informacyjną i edukacyjną w zakresie wykorzystania e-usług. Zwiększająca się przy tym świadomość społeczna na temat korzyści jakie daje dynamiczny rozwój e-usług w Polsce, bez wątpienia przyczyni się do większego zainteresowania a tym samym i zwiększonego wykorzystania możliwości, jakie w coraz większym stopniu oferuje administracja publiczna za pomocą dostarczanych e-usług.