PL
Autor analizuje porozumienie w sprawie jakości usług telekomunikacyjnych zawarte w październiku 2012 r. pomiędzy Prezesem UKE a dostawcami usług telekomunikacyjnych jako przykład sankcjonowanej samoregulacji sektorowej. W artykule przeanalizowane zostały zarówno przyczyny podjęcia dobrowolnych zobowiązań przez dostawców usług, jak i przyczyny ich usankcjonowania przez Prezesa UKE. Autor próbuje ocenić charakter prawny zawartego porozumienia, a także ustalić, na ile spełnione zostały oczekiwania Prezesa UKE co do zmniejszenia asymetrii informacyjnej istniejącej pomiędzy regulatorem a podmiotami regulowanymi.
EN
Author analyses the agreement on telecommunications services quality, concluded in October 2012 between the President of UKE and service suppliers as a form of sanctioned self-regulation. In this article the reasons for undertaking this voluntary commitment by industry have been analyzed as well reasons for their sanctioning. The author tries to establish the legal nature of the concluded agreement and assess if the expectations of the President of UKE as to the reduction of informational asymmetry have been met.