Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 3 | 2 | 85-100

Article title

Społeczna odpowiedzialność w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa

Content

Title variants

EN
Social responsibility in creating the image of the company

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Przedsiębiorstwa, aby utrzymać się na rynku, muszą dostosowywać się do ciągle zmieniającego się otoczenia, a także budować swój pozytywny wizerunek. Do budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa służy wiele instrumentów. Od pewnego czasu zwraca się uwagę na wzrastające znaczenie informacji dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Hipotezą niniejszej pracy jest, iż zastosowanie narzędzi CSR wpływa pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa. Głównym celem artykułu jest podkreślenie roli społecznej odpowiedzialności w tworzeniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, a także prezentacja korzyści ze stosowania społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach w celu budowania wizerunku wśród interesariuszy.

Year

Volume

3

Issue

2

Pages

85-100

Physical description

Contributors

  • Mgr, Instytut Zarządzania, Wydział Prawa, Administracji i Zarządzania, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ul. Żeromskiego 5, 25-369 Kielce, doktorantka na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach,

References

  • Adamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa.
  • Altkorn J. (2004), Wizerunek firmy, WSBw Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
  • Bartkowiak G. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.
  • Budzyński W. (1999), Public relations – zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa.
  • Cyfert Sz., Krzakiewicz K. (2009), Nauka o organizacji, TNOiK, Poznań.
  • Gableta M. (2003), Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Gasiński T., Piskalski G. (2009), Zrównoważony Biznes. Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki.
  • Griffin R. W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kotler P., Lee N. (2005), Corporate Social Responsibility. Doing the most good for your company and your cause, Hoboken, John Wiley & Sons, New Jersey.
  • Kreikebaum H. (1996), Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Krzysztofek A. (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu – ujęcie teoretyczne, „Przegląd Prawno-Ekonomiczny”, nr 3/20.
  • Krzysztofek A. (2013a), Normy i standardy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, w: J. Sokołowski, M. Rękas (red.), Ekonomia, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 305.
  • Krzysztofek A. (2013b), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w kontekście nadzoru korporacyjnego, w: Wiedza i gospodarka rozwój kompetencji naukowych i biznesowych dla wzrostu konkurencyjności regionalnej, W. Caban (red.), część 2, UJK, Kielce.
  • Krzysztofek A. (2014) Społeczna odpowiedzialność jako mechanizm nadzoru korporacyjnego, w: Studia Prawno-Ekonomiczne, t. XCI/2, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.
  • Kuraszko I. (2010), Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa.
  • Nöthiger M. (2002), Budowanie wartości dzięki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – spojrzenie z perspektywy przedstawicieli biznesu, w: Odpowiedzialny biznes wyzwaniem dla europejskiej gospodarki, M. Greszt, B. Rok (red.), FOB, Warszawa.
  • Pietrzkiewicz T. (1995), Etyka zarządzania działalnością gospodarczą, IOiZwP „Orgmasz”, Warszawa.
  • Rok B. (2001), Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • Roszkowska P. (2011), Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warszawa.
  • Rudnicka A. (2012), CSR-doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Rybak M. (2004), Etyka menadżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Seliga R. Woźniak A., (2014), Wpływ koncepcji CSR na budowanie wizerunku w biznesowym modelu jednostek medycznych w Polsce, w: Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach pro wizerunkowych, M.Dębski,A. Jupowicz-Ginalska (red.), „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. XV, z. 4, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, Łódź.
  • Waśkowski Z. (2009),Uwarunkowania rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności i przedsiębiorstwa w świetle badań, w:Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Waśkowski Z. (red.), DWSHM, Gniezno.
  • Witek-Crabb A. (2006), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako źródło przewagi konkurencyjnej, w: Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, Kaleta A., Moszkowicz K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we WrocWrocławiu, Wrocław

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-b33e2cf3-6418-4c89-b1fb-4822fe724a26
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.