PL EN


2017 | 473 | 339-346
Article title

Hotel jako wyreżyserowana przestrzeń turystyczna. Rola motywacji i doświadczeń turysty

Content
Title variants
Languages of publication
PL EN
Abstracts
Celem artykułu jest analiza znaczenia w wyborze miejsca docelowego zakresu i standardu (jakości) świadczonych usług w hotelu w porównaniu z atrakcyjnością lokalizacji. Postawiono i pozytywnie zweryfikowano hipotezę, że dla niektórych turystów to nie region lub miejscowość turystyczna, ale hotel stanowi cel podróży. Zastosowano metody: obserwację uczestniczącą (obserwacja niejawna) oraz desk research (analizę danych zastanych); przedmiotem badań były opinie 200 turystów, którzy odwiedzili hotel Primavera w Jastrzębiej Górze. W 26% badanych opinii turyści zwracali uwagę na zamkniętą przestrzeń hotelu. Opisywali obiekt jako zwartą całość, która zapewnia wszelkie atrakcje i usługi w czasie pobytu. Można zatem sądzić, że dla tych konsumentów hotel stanowi przestrzeń turystyczną (tzw. przestrzeń enklawową). Zauważono, że dla niektórych turystów (12%) zakres i standard usług w hotelu mogą być ważniejsze niż atrakcyjność regionu.
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-b395a3a3-a467-4856-b91f-fcfa8281daa2
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.