Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 9 | 4 | 552-556

Article title

Zalety i wady „darmowych” podręczników stosowanych w klasach I–III szkoły podstawowej

Content

Title variants

EN
Advantages and Disadvantages of „Free” Text Books Used in Grades I–III of Primary School

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Artykuł zawiera charakterystykę „darmowych” podręczników stosowanych w klasach I–III szkoły podstawowej. Opisuję w nim cechy i funkcje podręczników szkolnych oraz wyznaczniki jakości podręczników szkolnych.
EN
The article contains a description of „free” textbooks used in grades I–III of primary school. I describe the characteristics of features and functions of school textbooks and the characteristics of the determinants of the quality of school textbooks.

Year

Volume

9

Issue

4

Pages

552-556

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

  • Studentka, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Polska

References

  • Gąsiorek, K., Krzyżyk, D., Synowiec, H. (2010). Funkcje i struktura oraz język podręczników do kształcenia zawodowego. Warszawa: MEN.
  • http://mamadu.pl/132423,ktore-podreczniki-na-rok-2017-2018-beda-darmowe-sprawdz-za-ktory-na- -pewno-trzeba-zaplacic (10.01.2018)
  • https://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/1005490,reforma-edukacji-co-czeka-uczniow- -rodzicow-nauczycieli.html. (10.01.2018).
  • Michalak-Witkowska, E., Którzy uczniowie dostaną do szkoły podręczniki. Pobrane z: Trójmiasto.pl. (1.10.2018)
  • Skrzypczak, J. (1978). Założenia modelowe audiowizualnego podręcznika chemii. Poznań: Wyd. UAM.
  • Walat, W. (2013). Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego. Edukacja – Technika – Informatyka, 4(1), 54–65

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-b4e666eb-fb31-41d5-a1d1-8537e9b40ecd
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.