Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2008 | 1 | ISSUE1 | 93-105

Article title

SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES IN POLAND: FINANCIAL ASPECTS

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
This paper describes the role of small and medium-sized enteprises in Polish economy. It concentrates on problems with finding necessary sources of financing for their current activity and investment and the capabilities of obtaining such means in banks.

Year

Volume

1

Issue

Pages

93-105

Physical description

Contributors

References

  • Bacławski, K. (2005). Studium Przedsiębiorczości w Polsce w Roku 2004. The Global Entrepreneurship Monitor: Babson College and London Business School, http://www.gemconsortium.org/download/1201807775814/GEM_2006_Global_Results_Summary_V2.pdf.
  • Bednarz, J. (2006). Promotion of Polish Exporters on the Central and Eastern Europe Market – Selected Aspects. In The Influence of the Globalization Processes on Central and Eastern Region (p.357). Working Papers. Institute of International Business. Sopot: University of Gdansk.
  • Commission Recommendation of 6 May 2003 concerning the definition of micro, small and medium-sized enterprises notified under document number C(2003) 1422, 2003/361/EC.
  • Czajkowska, A. (2006) Kryteria Wyboru Kredytodawcy Przez Mikroprzedsiębiorstwa. In Uwarunkowania Rynkowe Rozwoju Mikro i Małych Przedsiębiorstw (p. 335). Zeszyty Naukowe Nr 427, Uniwersytet Szczeciński. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Działalność Przedsiębiorstw Niefinansowych w 2004 r. (2006). Warszawa: Polish Central Statistical Office. February.
  • Finansowanie Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw (2000). Polska Fundacja Promocji Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Warszawa. p.41.
  • Finansowanie Rozwoju Mikrofirm - Czy Przedsiębiorcy Mogą Liczyć Na Banki? (2005). Pentor. June.
  • Jagiełło, E. M. (2006). Kierunek Wschód!. Rynki Zagraniczne, 17, 6-7.
  • Jasiecki, K. (2004). Perception of Poland’s Brand Name in European Union. Marketing Research report. Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, p. 89.
  • Koprowski, M. A. (2006). Step by Step. Rynki Zagraniczne, 7, p. 8.
  • Monitor Bankowy (2004). ZBP/Pentor. November.
  • Monitor Bankowy (2006). Pentor. January.
  • Penczar, M. (2004). Integracja Detalicznych Usług Finansowych-Rekomendacje. In Integracja Detalicznych Usług Finansowych w Unii Europejskiej (p. 13). Gdańsk: Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową.
  • Sytuacja Na Rynku Kredytowym. Wyniki Ankiety Do Przewodniczących Komitetów Kredytowych IV Kwartał 2005. Warszawa: NBP. October.
  • The World Bank Group (2006). The Annual Report Doing Business, http://www.doingbusiness.org/documents/DoingBusines2006_fullreport.pdf.
  • Zwyrtek, M. (2006). Eksport Na Granicy Opłacalności. Rynki Zagraniczne, 3, p. 16.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-b617d6b8-197b-4e94-86cf-c18586a7e09b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.