Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 26 | 270-284

Article title

Strategies as an instrument of cost optimization

Content

Title variants

PL
Strategie jako narzędzie optymalizacji kosztów

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Cost optimization in the company in a way that is constantly increasing profits is one of the main objectives of management. Continuous development of technology and market changes, make the achievement of higher profits is becoming increasingly difficult. Companies must perform difficult tasks associated with the expectations of their market partners – customers and competition resulting from the action. Technological innovation has become essential elements of the business. Business people, entrepreneurs, and managers are faced with the problem of determining the tools to achieve success and avoid pitfalls to choose the wrong strategy.
Optymalizacja kosztów w firmie w sposób, który służy stałemu podnoszeniu zysków jest jednym z głównych celów kadry zarządzającej. Ciągły rozwój technologii i zmiany rynkowe sprawiają, że osiąganie wyższych zysków staje się coraz trudniejsze. Firmy muszą wykonywać trudne zadania związane z oczekiwaniami ich partnerów rynkowych – klientów oraz wynikające z działań konkurencji. Innowacja technologiczna stała się podstawowym elementami działalności gospodarczej. Ludzi biznesu, przedsiębiorcy oraz menedżerowie borykają się z problemem określenia narzędzi umożliwiających osiągnięcie sukcesu oraz uniknięcie pułapek wyboru niewłaściwej strategii.

Contributors

  • Ph.D. student at Cracow Economic University

References

  • Interview with the Director of Production Shane Hansford, 2011, Dextra Group PLC.
  • Massage from Ruper Martin –Company Update, 2012.
  • Gierszewska G., 2009, „Analiza strategiczna przedsiębiorstwa”, Wydawnictwo PWE.
  • Marchesney M., 2008, Zarządzanie strategiczne, Poltex, Warszawa.
  • Obłój K., 2007, Strategia organizacji W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Penc J., 2009, Strategie zarządzania, AW “Placet”, Warszawa.
  • Pierścionek Z., 2008, Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa.
  • Porter M.E., 2006, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  • Strategor, 2009, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
  • Vollmuth H., 2009, Controlling. Analizy operacyjne. Analizy strategiczne, AW “Placet”, Warszawa.
  • Co to jest strategia firmy?, 2011, http://www.co to jest info.pl.
  • Co to jest outsourcing?, 2011, http://www.Fidelis Corp.
  • Pfohl Ch., 2007, Trendy i strategie w logistyce europejskiej, w: Materiały konferencji
  • Logistyka ’99 – „Rynek – dystrybucja – zapasy”, Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego, Warszawa.
  • Stabryła A., 2002, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Griffin W.R., 2009, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Oszczędzanie w firmie, 2010, http:// www.palpp.com.
  • Więźniowie na rynku pracy, 2011, http://www.Bezrobocie.org.pl.
  • Zasady budowy struktur organizacyjnych, 2011, http://, www.twoja-firma.pl.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-b8507f74-6372-4fc5-a11c-785a35eb2a6c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.