Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 12 | 3: Ogólnopolska diagnoza problemu przemocy wobec dzieci | 7-20

Article title

Dzieci i młodzież jako uczestnicy badań społecznych w kontekście badań dotyczących problemu przemocy

Content

Title variants

EN
Children and young people as participants in social research in the context of research on the problem of abuse

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł analizuje obszar udziału dzieci i młodzieży w badaniach społecznych. Przedstawione zostały w nim aspekty etyczne i metodologiczne takich badań, w szczególności gdy dotyczą one problemu przemocy wobec dzieci. Poruszona została również potrzeba podmiotowego traktowania dzieci–respondentów oraz zaangażowania dzieci w proces badawczy. W artykule znajdują się również praktyczne rady dotyczące realizacji badań problemu przemocy, w których respondentami są dzieci, a także przegląd różnych podejść metodologicznych w tego typu badaniach.
EN
The article analyses the area of participation of children and young people in social studies. Ethical and methodological aspects of such research are presented, particularly when they relate to the problem of violence against children. The need for subjective treatment of child respondents is also discussed as well as the participation of children in the research process. The article also includes practical advice on implementing research on the problem of violence in which the respondents are children and a review of the different methodological approaches in such studies.

Contributors

  • Fundacja Dzieci Niczyje
  • Fundacja Dzieci Niczyje
  • Uniwersytet Warszawski
  • Fundacja Dzieci Niczyje
  • Uniwersytet Warszawski

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-bafb8a60-ae2b-4d35-b779-2c876c37e948
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.