Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 2(52) | 163-175

Article title

PERSPEKTYWY ROZWOJU TURYSTYKI BIZNESOWEJ DLA UKRAINY

Content

Title variants

EN
Prospects for the Development of Business Tourism for Ukraine

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Turystyka biznesowa to jeden z bardziej dochodowych sektorów gospodarki. Rozwojowi podróży służbowych sprzyjają powiększanie bazy kongresowo-konferencyjnej, globalizacja gospodarki, Internet, potrzeby nawiązywania kontaktów, przekazywania informacji, współpracy, wymiany doświadczeń, szkoleń, spotkań integracyjnych i motywacyjnych. Celem artykułu jest zaprezentowanie, w jaki sposób turystyka biznesowa wpływa na rozwój gospodarczy poszczególnych regionów Ukrainy i całego kraju. Zawarto w nim między innymi informacje dotyczące aktywizacji środowiska, poprawy bazy noclegowej i gastronomicznej, zwiększania się handlu i usług, a także angażowania dużych zasobów ludzkich do obsługi gości.
EN
Business tourism is the most profitable sector. The growth of convention and conference base, as well as the globalisation of the economy and the Internet, but also the need for establishing contacts and transfer of information, the need for cooperation, exchange of experience, training, team building and motivational meetings, encourage the development of business travel. The main purpose of this article is to present how business tourism influences the economic growth of particular parts of Ukraine as well as the entire country. The article includes information about the mobilisation of communities, improvement of the accommodation base, the growth of trade and services, as well as the significant involvement of human resources in guests service.

Year

Issue

Pages

163-175

Physical description

Contributors

  • Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji – Warszawa

References

  • Davidson R., Cope B. (2003), Turystyka biznesowa, konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2003.
  • Dziedzic B. (2009), Podróże służbowe – jak oszczędnie podróżować w kryzysie, Poradnik dla firm, Warszawa.
  • Gaworecki W.W. (2010), Turystyka, PWE, Warszawa.
  • Gołembski G. (red.) (2009), Kompendium Wiedzy o Turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Sidorkiewicz M. (2011), Turystyka biznesowa, Difin, Warszawa. Wyrzykowski, J. Marak (red.), Turystyka w ujęciu interdyscyplinarnym, Wyższa Szkoła Handlowa, Wrocław 2010,
  • Państwowy Komitet Statystyki Ukrainy, http://www.ukrstat.gov.ua [dostęp: 15.04.2016].
  • Turystyka biznesowa. Zbiór materiałów pokonferencyjnych (2007), Gdańsk, 06-07 września, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, Dzieło zostało wykonane na zlecenie Ministerstwa Gospodarki i Pracy
  • http://poland.mfa.gov.ua/pl/ukraine-pl/trade [dostęp: 15.04.2016].
  • http://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/makroekonomia/ukraina-25-niewykorzystanych-lat [dostęp: 15.04.2016].

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-bb0f9ec2-0700-40b1-ba26-6044361c0ada
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.