Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | R. 2013 | 201-210

Article title

Starzenie się społeczeństwa i rola mediów społecznościowych. Potrzeby edukacyjne wieku i rola mediów społecznościowych w nauce

Content

Title variants

EN
Starzenie się społeczeństwa i rola mediów społecznościowych. Potrzeby edukacyjne wieku i rola mediów społecznościowych w nauce Summary.

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The adult education need to be more prepared to open the possibilities for ageing citizens to learn more about the social media and train them in a user friendly method enjoy it. This is a challenging agenda for lifelong learning everywhere in Europe. On the pages below the author divides the text on the following sections: data on the usage of social media, focusing on the Facebook (practically it was not possibility to make an overview on all kind of social media tools, as it is a diverse and fast growing field), data on using the Facebook by age groups, the educational need of aged people internationally, educational needs in Hungary (based on a survey), points concerning to make more accessible the social media ageing people.
PL
Kształcenie dorosłych musi być bardziej przygotowane, by dać możliwości starszemu społeczeństwu, aby uczyli się więcej na temat mediów społecznościowych i szkolić ich w sposób przystępniejszy dla odbiorcy. To jest wyzwanie dla uczenia się przez całe życie wszędzie w Europie. Na stronach poniżej Autor dzieli tekst na następujące sekcje: dane na temat wykorzystania mediów społecznościowych, skupianie się na Facebooku (praktycznie nie było możliwości, aby zrobić przegląd dla wszelkiego rodzaju narzędzi społecznościowych, ponieważ jest to zróżnicowana i szybko rozwijająca się dziedzina), dane dotyczące korzystania z Facebooka według grup wieku, potrzeb edukacyjnych osób w wieku starszym na arenie międzynarodowej, potrzeby edukacyjne na Węgrzech (na podstawie ankiety), odnośnie uzyskania lepszego dostępu do mediów społecznościowych przez osoby starsze.

Year

Volume

Pages

201-210

Physical description

Contributors

  • Budapest University, President of Hungarian Folk High School Society

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-c08186c6-d480-44e2-a536-51e2e266fda0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.