PL EN


2015 | 234 | 43-53
Article title

Rewarding strategies and the value Of incentives in paid to complete online surveys

Content
Title variants
PL
Strategie i zakres nagradzania w internetowych systemach paid to complete surveys
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The paper analyses one of the Internet-specific income-earning methods – Paid To Complete Survey sites (panels) offering rewards for the participation in marketing research through filling online survey questionnaires. PTCS sites are analysed in the context of electronic labour markets and crowdsourcing. Strategies used to reward the “cloud” of respondents are systematised. Potential and real rewarding options are evaluated. Further on, the following aspects are presented: the purpose of the sites referred to in the paper title, the rules of their operation, what motivates the participants. Moreover, attributes of the analysed market segment are highlighted, a system of the respondent rewarding strategies classification is proposed and findings regarding the actual value of incentives are reported.
PL
W artykule rozpatrywany jest jeden ze specyficznych typów internetowych systemów zarobkowania – panele Paid To Complete Surveys, które umożliwiają pozyskiwanie nagród z realizacji badań marketingowych poprzez zdalne wypełnianie ankiet elektronicznych. Panele PTCS analizowane są w kategoriach elektronicznych rynków pracy i crowdsourcingu. Dokonano systematyzacji strategii nagradzania „chmury” respondentów. Oceniane są potencjalne i realne możliwości wynagradzania. W kolejnych wątkach zaprezentowano: istotę tytułowych paneli, zasady funkcjonowania, implikacje rynkowe, motywacje uczestników; uwypuklono atrybuty analizowanego segmentu rynkowego; sformułowano systematykę strategii nagradzania panelistów; wskazano na wyniki badań realnego zakresu nagradzania.
Year
Volume
234
Pages
43-53
Physical description
Contributors
References
  • Dziuba D.T. (2014), Panele badawcze online w warunkach globalizacji: rynki – strategie nagradzania, WNE Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Dziuba D.T. (2012), Crowdsourcing w kształtowaniu elektronicznych rynków pracy, Nowy Dziennik, Warszawa.
  • GreyMatter (2012), More Dirty Little Secrets of Online Panel Research, Grey Matter Research & Consulting, Phoenix, Arizona, www.greymatterresearch.com (accessed: 10.05.2015).
  • Hobbes N. (2012), How Internet Technology Has Aided Paid Surveys, Techsling.com, 6 January, http://www.techsling.com/ (accessed: 15.11.2014).
  • Kleemann F., Voss G.G. (2008), Un(der)paid Innovators: The Commercial Utilization of Consumer Work through Crowdsourcing, “Science, Technology & Innovation Studies”, Vol. 4 (1).
  • Netquest (2013), 13th (In)-formative Capsule – Research on Research Online. Rewards in online surveys. R2Online, http://r2online.org/capsulas/capsule13.php (accessed: 10.02.2015).
  • QUIRK`S (2014), 2014 Research Panels Directory, „QUIRK`S Marketing Research”, November 2014.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2083-8611
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-c10130e9-408f-4247-9383-d69f8802b38b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.