PL EN


2016 | 1 (64) | 89-102
Article title

Elementy autoprezentacyjne w serwisie informacyjnym radia lokalnego

Content
Title variants
EN
Self-promotion in news services of local radio station
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł przedstawia, w jaki sposób lokalne stacje radiowe mówią o sobie w serwisie informacyjnym: jakie miejsce zajmują elementy autoprezentacyjne w strukturze globalnej serwisu oraz pojedynczej wiadomości; jakiego typu środki językowe są wykorzystywane; jakie role, funkcje i cechy rozgłośnie usiłują sobie w ten sposób przypisać. Zbadano ponad 100 serwisów informacyjnych nadanych przez piętnaście rozgłośni w Warszawie, Krakowie i Poznaniu.
EN
The article describes how the radio station presents itself in the news service and elaborates on the position of self-presentation in the global structure of the news service and in single news programme. The purpose of the article is to discuss the roles, function and qualities of the radio stations as well as the language that is being used. The paper is based on fi ndings from more than 100 news services broadcast by 15 radio stations located in Warsaw, Cracow and Poznan.
Year
Issue
Pages
89-102
Physical description
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-c1c293dc-05ae-4f99-8db3-b6e3ad90cfdb
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.