PL EN


2008 | 4 | 107-118
Article title

Perspektywa wykorzystania pozycjonowania w kształtowaniu wizerunku miasta.

Content
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Celem opracowania jest przedstawienie możliwości wykorzystania pozycjonowania jako podstawy budowy wizerunku miasta. Działania w obszarze marketingu terytorialnego stosowane przez jednostki przestrzenne – promocja oraz system wizualizacji – nie wystarczają do trwałego wyróżnienia się na tle miast konkurencyjnych w coraz bardziej konkurencyjnych warunkach. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka formułuje tezę o konieczności wypracowania metodyki pozwalającej na świadome kształtowanie wizerunku. Rozwiązaniem może być wykorzystanie pozycjonowania jako podstawy szukania identyfikatorów miasta.
EN
The article presents new methods of promotion of urban settlements by means of positioning. Promotion and corporate identity are the two tools that have been extensively used in the area of city marketing. However, they do not allow to constantly differentiate the image in the course of the city marketing. By taking into consideration the results of her recent research, the author signals the need to construct methodology that would facilitate city marketing and would help to shape the image of a settlement with more flexibility. The concept of positioning is the key term in the proposed methodological approach.
Keywords
Year
Issue
4
Pages
107-118
Physical description
Contributors
  • Uniwersytet Jagielloński; Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej; Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-c1c3f0de-baf5-4d06-ba6e-376a5383eefa
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.