PL EN


2015 | 2(343) | 3-15
Article title

Wpływ korporacji handlowych na polski rynek spożywczy

Content
Title variants
EN
Impact of business corporations on the Polish food market
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The paper aimed at analysis of changes taking place in the food market in Poland under the influence of transnational business corporations. Their physical and financial assets, and knowledge enable them to exert an increasing influence on other market participants, and to develop rapidly. However, due to the large number of transnational corporations (lower concentration) their impact on the Polish food market in the first decade of the twenty-first century proceeded somewhat differently than in other developed countries in Europe.
Contributors
  • Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnosciowej - PIB, ul. Świętokrzyska 20, 00-002 Warszawa, Poland
References
  • Błaszczak A.: Marki własne zagarniają coraz większą część rynku. Rzeczpospolita 5-6.01.2015 Warszawa.
  • Kłosiewicz-Górecka U.: Handel wewnętrzny w Polsce 2008-2012. Wyd. IBRKK, Warszawa 2012.
  • Kłosiewicz-Górecka U.: Handel wewnętrzny w Polsce: rynek artykułów żywnościowych. Wyd. IBRKK, Warszawa 2013.
  • Kłosiewicz-Górecka U.: Problemy zrównoważonego rozwoju różnych formatów handlu w Polsce. Ministerstwo Gospodarki 11.03.2013.
  • Konior M.: Handel detaliczny na eurorynku – internacjonalizacja i koncentracja. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 776, 2013.
  • Mazurkiewicz P.: Koniec ekspansji dyskontów w Polsce. Rzeczpospolita 9.01.2015.
  • Rynek Wewnętrzny 2009–2013. GUS, Warszawa.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-c24fee8c-0e10-439d-ba12-2edf121fdcaa
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.