Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 905 | 91-103

Article title

Marketing relacji

Title variants

Relationship Marketing

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
Relationship management as the totality of actions taken to build a loyal group of regular customers can help a company gain access to new customers, while maintaining a balance with regard to its objectives, opportunities and threats in the market and the development of its resources. Relationship marketing, known also as affiliate marketing, is a modern system focused on the individual user, the guiding objective of which is to build long-term relationships with customers, allowing the company to increase profitability and reduce the cost of operations. Given the changes taking place within the enterprise environment, building lasting relationships with customers allows a company to achieve competitive advantage. An element conditioning the stability of the relationship is, however, knowledge about the modern economy – the most valuable resource on the market – the collection and appropriate use of which form the basis for making decisions of a strategic nature and designing the company’s marketing strategy.

References

  • Banasik A., Beliczyński J. [2003], Zarządzanie relacjami z klientami. Aplikacje systemu CRM, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Budowanie związków z klientami na rynku business to business [2008], red. O. Witczak. CeDeWu, Warszawa.
  • Burnett K. [2002], Relacje z kluczowymi klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Cheverton P. [2001], Zarządzanie kluczowymi klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Dejnaka A. [2002], CRM zarządzanie kontaktami z klientami, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Doligalski T., Dobiegała-Korona B. [2010],  Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Dziedzic D., Szymańska A.I. [2011], Marketing transakcji a marketing relacji, Zeszyty Naukowe WSE, nr 7, Kraków.
  • Hill N., Alexander J. [2003], Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Kotler P. i in. [2002], Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
  • Mazur A., Mazur D. [2004], Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie, Wydawnictwo Madar, Zabrze.
  • Pizło W. [2008], Marketing relacji – koncepcja i kierunki rozwoju, Zeszyty Naukowe SGGW, nr 69, Warszawa.
  • Sagan A. [2003], Marketing relacyjny, Statsoft Polska, Kraków.
  • Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M. [2007], CRM przewodnik dla wdrażających, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-c2d64f4e-b919-4bef-8523-613f3dc95087
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.