PL EN


2015 | 3(26) | 383-395
Article title

Rynek internetowy jako żródło rozwoju biznesu

Authors
Content
Title variants
EN
Online market as a source of business development
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Podłączenie do Internetu podmiotów gospodarczych, to, najnowszy światowy trend, ogromny potencjał, kierunek, w którym dąży cały rynek. Internetowe wyszukiwarki, aplikacje mobilne oraz internetowe sklepy detaliczne, są źródłem, oferującym konsumentom wyczerpującą informację o poszukiwanych produktach. Ta wiedza ma wpływ na każdą decyzje gospodarczą, która powoduje określone skutki fi nansowe (przychody, koszty, wpływy, wydatki). Przedsiębiorcy i konsumenci zaczynają wyraźnie doceniać przewagę takiego rodzaju biznesu. Współczesny marketing nabiera nowych form i znaczeń dzięki aktywnemu rozwojowi Internetu. Przychodzi czas kompleksowego internetowego marketingu, instrumentu który efektywnie pracuje na osiągnięcie celów marketingowych fi rmy.
EN
Th e huge potential, a newest and latest world trends, a direction of whole market is an internet connection for companies and for enterprises. Online researchers, mobile applications and online retailers, which play a role of specialists, off er to demanded customers a comprehensive information about requested and needed goods and services. Th is knowledge has a big infl uence to every economic decision, which leads to some particular fi nancial results, such as incomes, money, spends, profi ts and others. Companies and customers fi nally start to properly assess the advantages and benefi ts of this kind of business development. Nowadays marketing is getting a new shapes and meanings because of intensive internets development. Time of complex internets marketing is coming. Th e tools of this marketing work eff ectively and meet a company`s needs. Th e worlds internet`s development has been reviewed in the article. Th e stage of online market of Poland and Ukraine has been analyzed and has been compared. Th e features and prospective of modern internet marketing have been considered and analyzed.
Year
Issue
Pages
383-395
Physical description
Dates
published
2015
Contributors
author
  • Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej w Józefowie
References
  • AIN.UA, 2010. Ukraińcy wolą Google, «W kontakcie», Yandex, i «Odnokłasniki»: http://ain.ua/2010/01/11/22329
  • Fura, 2009. Wydawcy prasy zaczęli sprzedawać książki SMS-em: http:// forsal.pl/artykuly/377237,wydawcy_prasy_zaczeli_sprzedawac_ ksiazki_sms_em.html,
  • Gemius Polska, 2014.Ukraińscy internauci lubią serwisy społecznościowe: http://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/kim-saukrainscy- internauci.html
  • GFK In Ukraine, 2014.Już połowa Ukraińców korzystają z Internetu; dwie trzecie – sieci społeczne: http://www.gfk .com/ua/news-and-events/ press-room/press-releases/Pages/internet-use.aspx
  • Gorowyj W. Społeczne informacyjne komunikacje, ich napełnianie i zasoby: Monografi a. /NANUkrainy. – К., 2010.
  • 6.InternetWorldStats, 2015.Linki do 53 krajów europejskich: http://www. internetworldstats.com/europa.htm#pl
  • Ukrainian Internet Association, 2010. Raporty: \http://www.inau.org.ua/ reports.phtml
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
1734-2031
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-c35a1aae-7c2d-47e8-8a00-47b0c316b51c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.